Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Škréta, Sandrart, Oretti: poznámka ke Škrétovu působení v Itálii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F09%3A00008492" target="_blank" >RIV/61989592:15210/09:00008492 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Škréta, Sandrart, Oretti: poznámka ke Škrétovu působení v Itálii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Období první poloviny třicátých let 17. století, kdy Karel Škréta pobýval na dnešním území Itálie, v Benátkách, Bologni, Florencii a v Římě, aby poznal tamní způsob malby, staré mistry a naučil se novým směrům, nepatří v rámci jeho života k dobře dokumentovaným. Za nejdůležitější studie na toto téma upřesňující jednotlivé vlivy italského malířství na Škrétovu práci vděčíme podrobným rozborům Jaromíra Neumanna. Pozornosti dosud unikala reflexe Karla Škréty a jeho díla ze strany starší italské historiografické literatury. Nově zde představujeme několik autorů, kteří v průběhu 17. až 19. století zaznamenali Škrétovu přítomnost v Itálii: Pellegrina Antonia Orlandiho, Pietra Zaniho a především bolognského eruditu Marcella Orettiho, který ve svém rukopisnémslovníku uloženém v Archiginnasiu v Bologni věnoval Karlu Škrétovi celé katalogové heslo a zařadil našeho malíře mezi představitele bolognské malířské školy. Mezi jiným podle Marcella Orettiho zanechal Škréta v průběhu italské cesty svá

  • Název v anglickém jazyce

    Škréta, Sandrart, Oretti:

  • Popis výsledku anglicky

    In the first half of the 1630s Karel Škréta spent time in what is now Italy, in Venice, Bologna, Florence, and Rome, to learn about the local method of painting and the old masters and to teach himself the new trends, but it is not a well documented period of his life. Jaromír Neumann?s detailed analysis forms the most important study on this theme to date and identifies the specific influences of Italian painting on Škréta?s work. Thus far the reflection of Karel Škréta and his work in earlier Italianhistoriographic literature has received no attention. Here we present several authors who from the 17th to the 19th centuries noted Škréta?s presence in Italy: Pellegrino Antonio Orlandi, Pietro Zani, and above all the erudite Bolognese scholar MarcelloOretti, who in a manuscript dictionary housed in the Archiginnasio Library in Bologna devoted an entire catalogue entry to Karel Škréta and included the painter among the representatives of the Bologna school of painting. According to M

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Umění

  • ISSN

    0049-5123

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus