Diverzifikace současné mediální krajiny jako mechanismus jejího "uzavírání" (renesance vlivu tradičních médií jako důsledek ambivalentních trendů spojených s expanzí nových médií).
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F09%3A00008708" target="_blank" >RIV/61989592:15210/09:00008708 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diverzifikace současné mediální krajiny jako mechanismus jejího "uzavírání" (renesance vlivu tradičních médií jako důsledek ambivalentních trendů spojených s expanzí nových médií).
Popis výsledku v původním jazyce
Současná mediální krajina je charakteristická dynamickým rozvojem nových ICT. Přestože se stále častěji mluví o krizi tradičních médií (televize, tisk, rozhlas), mnohá data tato tvrzení problematizují. Na základě aktuálních trendů "koexistence" tradičních a nových médií v oblasti zpravodajství se text pokouší tematizovat příčiny problematičnosti predikcí o krizi či dokonce zániku tradičních médií a poukázat na (paradoxní) konsekvence těchto procesů v postavení zpravodajství produkovaného tradičními / novými médii v českém mediálním prostředí. Navzdory skeptickým předpovědím lze totiž v mnoha ohledech uvažovat o růstu vlivu tradičních médií na současnou společnost / kulturu.
Název v anglickém jazyce
Diversification of current media landscape as a mechanism of its 'closing' (rebirth of influence of traditional media as a result of ambivalent trends connected with the expansion of new media).
Popis výsledku anglicky
Dynamical development of new ICT is characteristic for contemporary media landscape. Despite we can often hear about crisis of traditional media, there are a lot of data, which shows something different. Through analysis based on the coexistence of traditional and new media, the paper comes to the conclusion that instead of the predicted "death" of traditional media, there is a new area for their growing influence.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Masmediálna komunikácia a realita I.
ISBN
978-80-8105-124-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
570
Strana od-do
—
Název nakladatele
Trnavská univerzita
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—