Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K epistemologii komunikace/médií: Je třeba nové paradigma?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F09%3A10218286" target="_blank" >RIV/61989592:15210/09:10218286 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K epistemologii komunikace/médií: Je třeba nové paradigma?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dynamický rozmach nových informačních/komunikačních technologií, jak ve smyslu jejich implementace do mediálního prostředí, tak ve smyslu růstu jejich užívání, stále častěji vyvolává otázku relevance stávající epistemologie komunikace/médií. Objevují seteze o nové komunikační revoluci, která se stává zdrojem pro argumentační linii nová média (technologická revoluce) - komunikační revoluce - nutnost hledání nového paradigmatu komunikace/médií. Text se na základě stručné tematizace těchto tří momentů pokouší ukázat, že spíše než o komunikační revoluci (která by s sebou nutnost hledání nového paradigmatu nesla) je možno současné procesy artikulovat v termínech akcelerace, intenzifikace a hypertrofizace již existujících (procesů) v intencích stávající epistemologie.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Epistemology of Communication/Media: Is New Paradigm Necessary?

  • Popis výsledku anglicky

    The dynamical expansion of new information/communication technologies - both in terms of their implementation into media environment and in terms of the growth in their employment - is increasingly raising a question of the relevancy of the current epistemology of communication/media. There are propositions for a new communication revolution, which has become a mine of an argumentative line "new media" (technological revolution) - communication revolution - the necessity to seek for a new paradigm for communication/media". Based on a brief thematization of these three issues the paper attempts to show that rather than a communication revolution (which would imply a requirement for a new paradigm) it is possible to express the current processes in termsof acceleration, intensification and hypertrophization of already existing processes in terms of the present epistemology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kultura - média - komunikace

  • ISSN

    1804-0365

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2 (2009)

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus