Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knižní paratextová komunikace v literatuře pro děti a mládež na přelomu tisíciletí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F09%3A10224721" target="_blank" >RIV/61989592:15210/09:10224721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Knižní paratextová komunikace v literatuře pro děti a mládež na přelomu tisíciletí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Specifickým rysem paratextů literatury pro děti a mládež je akceptace dvou příjemců paratextů knihy, a to jak dětského, tak i dospělého recipienta. Ačkoliv je dítě vnímáno jako cílová skupina a příjemce literárního díla, proces paratextualizace je v řaděpřípadů realizován prostřednictvím tzv. zprostředkovatele, mediátora. Jeho role a míra přítomnosti v knižní komunikaci je proměnlivá, a to v závislosti na fázi ontogenetického vývoje nedospělého recipienta, nakladatelské strategii či dobovém kontextu. Příspěvek se zabývá specifiky paratextové komunikace v tvorbě pro děti a mládež na konci dvacátého století.

  • Název v anglickém jazyce

    Paratext communication in the books for children inn the Czech literatury at he end of the millennium

  • Popis výsledku anglicky

    Contribution analyses Czech communication of peritext in literature for children and young people in our country at the turn of the millennium. It maps paratexts of the book and describes their characteristics. The typical characteristic of this peritexts are high competitive of book market, media influence, the dominant position of the work's title and back cover, the role of mediator and advertising practices.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Literatura pro děti a mládež na začátku tisíciletí. Kontexty, problémy, trendy

  • ISBN

    978-80-904218-3-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    210-223

  • Název nakladatele

    Obec spisovatelů

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 12. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku