Konstrukce mediálního diskursu o radaru: Státní svátek jako prostředek diskvalifikace alternativního diskursu (analýza polarizace)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F09%3A10224755" target="_blank" >RIV/61989592:15210/09:10224755 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konstrukce mediálního diskursu o radaru: Státní svátek jako prostředek diskvalifikace alternativního diskursu (analýza polarizace)
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem textu je prostřednictvím aplikace van Dijkova metodologického konceptu ideologické diskursivní analýzy poukázat na vztah ideologie, názorů a mediálního diskursu TV zpravodajství. Analýza hlavních zpravodajských relací tří televizních stanic (Českátelevize, TV Nova a TV Prima) se zaměřuje na prostředky, kterými dominantní diskurs (diskurs o státním svátku 17. listopadu) diskvalifikuje diskurs alternativní (diskurs nesouhlasného postoje k výstavbě radaru americké protiraketové obrany na území Českérepubliky).
Název v anglickém jazyce
The Construction of Media Discourse of Radar: The Bank Holiday as a Means of Disqualification of an Alternative Discourse (A Polarization Analysis)
Popis výsledku anglicky
The aim of the following paper is to point to the interrelationship between ideology, opinions and media television news discourse through the application of van Dijk's methodological concept of ideological discourse analysis. The analysis of the prime news broadcast of three television stations (Czech Television, TV Nova and TV Prima) focuses on the means whereby a dominant discourse (the discourse of the bank holiday November 17) disqualifies an alternative discourse (the discourse of discordant opinion on installation of the anti-missile defence radar within the territory of the Czech Republic).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kultura - Média - Komunikace
ISSN
1804-0365
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
44
Strana od-do
295-338
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—