Pragmatic Principles in Advertising Discourse
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00047666" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00047666 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pragmatic Principles in Advertising Discourse
Popis výsledku v původním jazyce
The present paper studies the discourse of TV advertising from the point of view of pragmatics. It presents the results of the author's socio-pragmatic analysis of American television commercials for products of everyday use. It examines the way the pragmatic principles, both first-order and higher-order ones, are applied in the verbal devices with which a commercial addresses TV viewers. It concludes that the maxims that are foregrounded and observed most are those that foreground the persuadee's personality and the quality of the product being advertised.
Název v anglickém jazyce
Pragmatic Principles in Advertising Discourse
Popis výsledku anglicky
The present paper studies the discourse of TV advertising from the point of view of pragmatics. It presents the results of the author's socio-pragmatic analysis of American television commercials for products of everyday use. It examines the way the pragmatic principles, both first-order and higher-order ones, are applied in the verbal devices with which a commercial addresses TV viewers. It concludes that the maxims that are foregrounded and observed most are those that foreground the persuadee's personality and the quality of the product being advertised.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Topics in Linguistics
ISSN
1337-7590
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
September
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
79
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—