Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Film Music in Czech Music Periodicals in the 1960s

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F10%3A10225128" target="_blank" >RIV/61989592:15210/10:10225128 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Film Music in Czech Music Periodicals in the 1960s

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The loosening of socio-political constraints in Czechoslovakia during the 1960s caused a blossoming of creative development in the areas of film and film music. Thanks to the restoration of contacts with Western European music, Czech composers began to use new composition techniques; they also began to use 'real' sounds and silence more functionally, while also incorporating elements of jazz and popular music into their film scores. As a consequence, film music started to change in scope and interest. This paper observes how Czech music periodicals, Hudební rozhledy ['Music Review'] in particular, reflected these developmental changes. The author divides texts on film music into three groups according to their length, content and structure. Further aspects of the texts are explored including the development of their content. In the final part of this paper, the job of Czech film music critic in the 1960s is compared with the same position in the years preceding and following that decad

  • Název v anglickém jazyce

    Film Music in Czech Music Periodicals in the 1960s

  • Popis výsledku anglicky

    The loosening of socio-political constraints in Czechoslovakia during the 1960s caused a blossoming of creative development in the areas of film and film music. Thanks to the restoration of contacts with Western European music, Czech composers began to use new composition techniques; they also began to use 'real' sounds and silence more functionally, while also incorporating elements of jazz and popular music into their film scores. As a consequence, film music started to change in scope and interest. This paper observes how Czech music periodicals, Hudební rozhledy ['Music Review'] in particular, reflected these developmental changes. The author divides texts on film music into three groups according to their length, content and structure. Further aspects of the texts are explored including the development of their content. In the final part of this paper, the job of Czech film music critic in the 1960s is compared with the same position in the years preceding and following that decad

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Olomucensia

  • ISSN

    1212-1193

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    87-94

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus