Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Popular Music on the Radio in the Communist and Post-Communist Era —The Issue of Continuity and Discontinuity Drawing on the Example of the Czech Situation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73620944" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73620944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://muzykologia.uj.edu.pl/documents/6464892/155233608/01Bluml.pdf/703081f0-f3df-468b-aa38-1c471e6376a0" target="_blank" >https://muzykologia.uj.edu.pl/documents/6464892/155233608/01Bluml.pdf/703081f0-f3df-468b-aa38-1c471e6376a0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Popular Music on the Radio in the Communist and Post-Communist Era —The Issue of Continuity and Discontinuity Drawing on the Example of the Czech Situation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Through selected phenomena, the paper examines the role of popular music in thestate-owned Czechoslovak Radio in the communist era and later in the first Czechprivate radio stations after 1989. Special attention is paid to the phenomenon of radiohit parades. These began to be broadcast in Czechoslovakia in the 1960s, and theirfounders were also significant in establishing the format in the context of the privatemedia of the 1990s. The paper considers the development and changes in the role ofpopular music in radio broadcasting in a broader cultural and political context.

  • Název v anglickém jazyce

    Popular Music on the Radio in the Communist and Post-Communist Era —The Issue of Continuity and Discontinuity Drawing on the Example of the Czech Situation

  • Popis výsledku anglicky

    Through selected phenomena, the paper examines the role of popular music in thestate-owned Czechoslovak Radio in the communist era and later in the first Czechprivate radio stations after 1989. Special attention is paid to the phenomenon of radiohit parades. These began to be broadcast in Czechoslovakia in the 1960s, and theirfounders were also significant in establishing the format in the context of the privatemedia of the 1990s. The paper considers the development and changes in the role ofpopular music in radio broadcasting in a broader cultural and political context.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musica Iagellonica

  • ISSN

    1233-9679

  • e-ISSN

    2545-0360

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    15-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus