Popular Music on the Radio in the Communist and Post-Communist Era —The Issue of Continuity and Discontinuity Drawing on the Example of the Czech Situation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73620944" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73620944 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://muzykologia.uj.edu.pl/documents/6464892/155233608/01Bluml.pdf/703081f0-f3df-468b-aa38-1c471e6376a0" target="_blank" >https://muzykologia.uj.edu.pl/documents/6464892/155233608/01Bluml.pdf/703081f0-f3df-468b-aa38-1c471e6376a0</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Popular Music on the Radio in the Communist and Post-Communist Era —The Issue of Continuity and Discontinuity Drawing on the Example of the Czech Situation
Popis výsledku v původním jazyce
Through selected phenomena, the paper examines the role of popular music in thestate-owned Czechoslovak Radio in the communist era and later in the first Czechprivate radio stations after 1989. Special attention is paid to the phenomenon of radiohit parades. These began to be broadcast in Czechoslovakia in the 1960s, and theirfounders were also significant in establishing the format in the context of the privatemedia of the 1990s. The paper considers the development and changes in the role ofpopular music in radio broadcasting in a broader cultural and political context.
Název v anglickém jazyce
Popular Music on the Radio in the Communist and Post-Communist Era —The Issue of Continuity and Discontinuity Drawing on the Example of the Czech Situation
Popis výsledku anglicky
Through selected phenomena, the paper examines the role of popular music in thestate-owned Czechoslovak Radio in the communist era and later in the first Czechprivate radio stations after 1989. Special attention is paid to the phenomenon of radiohit parades. These began to be broadcast in Czechoslovakia in the 1960s, and theirfounders were also significant in establishing the format in the context of the privatemedia of the 1990s. The paper considers the development and changes in the role ofpopular music in radio broadcasting in a broader cultural and political context.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Musica Iagellonica
ISSN
1233-9679
e-ISSN
2545-0360
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
15-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—