Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozhlasová hudba a Pavel Haas

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094862%3A_____%2F15%3A%230001805" target="_blank" >RIV/00094862:_____/15:#0001805 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/134697" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/134697</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2015-2-5" target="_blank" >10.5817/MB2015-2-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozhlasová hudba a Pavel Haas

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vznik Předehry pro rozhlas, op. 11, Pavla Haase, jež byla zkomponována v letech 1930-1931 je spojen s rozvojem rozhlasového vysílání od 20. let 20. století. Haasova Předehra je zkoumána z hlediska specifických technických podmínek, které v té době ovlivňovaly hudební interpretaci v rozhlasovém vysílání (zejména kvalita mikrofonů, akustické podmínky vysílacích studií, velikost a obsazení rozhlasových orchestrálních těles), a v kontextu dobových estetických kriterií rozhlasové hudební produkce (Weillova absolutní rozhlasová hudba, Besselerova Gebrauchsmusik, nová věcnost atd.). Tyto aspekty podstatně ovlivnily výsledný tvar Haasova díla a odrazily se v jeho instrumentaci, v hudební formě i stylu.

  • Název v anglickém jazyce

    Radio music and Pavel Haas

  • Popis výsledku anglicky

    A genesis of Pavel Haas' Radio Ouverture, op. 11 composed between 1930/1931 is connected with a development of radio broadcasting from 1920's. Haas' Ouverture is explored in context of specific technical conditions, influencing music interpretation in radio broadcast at that time (especially a quality of microphones, acoustic conditions of broadcast studios, a size and instrumentation of radio orchestras) and in context of period aesthetic criterions of radio music production (Weill's absolute Rundfunkmusik, Besseler's Gebrauchsmusik, new objectivity etc.). This aspects affected substantially a final shape of Haas' work concerning its orchestration, musical form and style.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    53-67

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus