Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Private Czech Radio Broadcasting, Its Music Programming and Audience in the 1990s Illustrated with the Regional Station Radio Faktor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73614279" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73614279 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kramerius.lib.cas.cz/periodical/uuid:3de29ad8-c9a8-4cb5-9d81-315fbd338759" target="_blank" >https://kramerius.lib.cas.cz/periodical/uuid:3de29ad8-c9a8-4cb5-9d81-315fbd338759</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54759/MUSICOLOGY-2022-0205" target="_blank" >10.54759/MUSICOLOGY-2022-0205</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Private Czech Radio Broadcasting, Its Music Programming and Audience in the 1990s Illustrated with the Regional Station Radio Faktor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The first half of the 1990s brought the phenomenon of private radio stations into the Czech environment. These were prevalently focused on foreign music. While the existing academic reflections on this topic focused especially on the legislative and institutional contexts, the present study primarily addresses the music dramaturgy and its development. The topic is presented through a case study concerning the Radio Faktor from České Budějovice – one of the oldest and also most successful private radio stations in the Czech Republic. Based on archive documents, interviews with witnesses, and analysis of periodicals, the study documents the links to specific phenomena of previous decades (“discotheque”, the educational function of the radio), as well as the process of adaptation to the new market conditions of the post-communist era (the format of radio broadcasting, investigation concerning the audience). The study analyses the chart Hitparáda Radia Faktor to point out the particular contemporary trends in music dramaturgy and listener preferences.

  • Název v anglickém jazyce

    Private Czech Radio Broadcasting, Its Music Programming and Audience in the 1990s Illustrated with the Regional Station Radio Faktor

  • Popis výsledku anglicky

    The first half of the 1990s brought the phenomenon of private radio stations into the Czech environment. These were prevalently focused on foreign music. While the existing academic reflections on this topic focused especially on the legislative and institutional contexts, the present study primarily addresses the music dramaturgy and its development. The topic is presented through a case study concerning the Radio Faktor from České Budějovice – one of the oldest and also most successful private radio stations in the Czech Republic. Based on archive documents, interviews with witnesses, and analysis of periodicals, the study documents the links to specific phenomena of previous decades (“discotheque”, the educational function of the radio), as well as the process of adaptation to the new market conditions of the post-communist era (the format of radio broadcasting, investigation concerning the audience). The study analyses the chart Hitparáda Radia Faktor to point out the particular contemporary trends in music dramaturgy and listener preferences.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-24091S" target="_blank" >GA20-24091S: Překrásný nový svět: mládež, hudba a třída v českém postsocialismu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    HUDEBNI VEDA

  • ISSN

    0018-7003

  • e-ISSN

    2694-6998

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2-3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    39

  • Strana od-do

    348-386

  • Kód UT WoS článku

    000900642900006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85132248736