Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stalin and Podzemí: Pirate Radio Stations in Post-Socialist Czechoslovakia (1989–1991)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73614278" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73614278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://medialnistudia.fsv.cuni.cz/front.file/download?file=2022%2001%2001%20srajer.pdf" target="_blank" >https://medialnistudia.fsv.cuni.cz/front.file/download?file=2022%2001%2001%20srajer.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stalin and Podzemí: Pirate Radio Stations in Post-Socialist Czechoslovakia (1989–1991)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The fall of communism in Central and Eastern Europe in 1989 paved the way for a market economy, which, however, did not initially have a clear legislative framework. This is when the first “pirate radio stations” emerged, mostly broadcasting Anglo-American popular music and rock. The early 1990s gave rise to hundreds of such stations. This paper focuses on two renowned Czech pirate radio stations from this period: Stalin and Podzemí (“Underground”). Following an analysis of the literature, periodicals, and eyewitness accounts, the paper describes the circumstances in which these stations emerged and their subsequent existence, while focusing on musical dramaturgy, the public response to illegal broadcast-ing, and the impact of these stations on legislation.

  • Název v anglickém jazyce

    Stalin and Podzemí: Pirate Radio Stations in Post-Socialist Czechoslovakia (1989–1991)

  • Popis výsledku anglicky

    The fall of communism in Central and Eastern Europe in 1989 paved the way for a market economy, which, however, did not initially have a clear legislative framework. This is when the first “pirate radio stations” emerged, mostly broadcasting Anglo-American popular music and rock. The early 1990s gave rise to hundreds of such stations. This paper focuses on two renowned Czech pirate radio stations from this period: Stalin and Podzemí (“Underground”). Following an analysis of the literature, periodicals, and eyewitness accounts, the paper describes the circumstances in which these stations emerged and their subsequent existence, while focusing on musical dramaturgy, the public response to illegal broadcast-ing, and the impact of these stations on legislation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-24091S" target="_blank" >GA20-24091S: Překrásný nový svět: mládež, hudba a třída v českém postsocialismu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mediální studia

  • ISSN

    1801-9978

  • e-ISSN

    2464-4846

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    7-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85138623933