Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE NATIVE SPEAKER'S LANGUAGE COMPETENCY AND COMMON EUROPEAN FRAMEWORK OF REFERENCE FOR LANGUAGES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A10223041" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:10223041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE NATIVE SPEAKER'S LANGUAGE COMPETENCY AND COMMON EUROPEAN FRAMEWORK OF REFERENCE FOR LANGUAGES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this treatise is to compare the notions of native speaker and experienced language user as they are defined in the Common European Framework of Reference for Languages. This treatise describes a survey verifying the language skills (reading comprehension, writing) of native speakers. The results of our research show that the principles of the CEFR can be applied even to a mother tongue. Activities to be managed to meet a certain level of competence must be often mastered both by a native speaker and a communicant who learns some language as a second or foreign language. Keywords: communication skills

  • Název v anglickém jazyce

    THE NATIVE SPEAKER'S LANGUAGE COMPETENCY AND COMMON EUROPEAN FRAMEWORK OF REFERENCE FOR LANGUAGES

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this treatise is to compare the notions of native speaker and experienced language user as they are defined in the Common European Framework of Reference for Languages. This treatise describes a survey verifying the language skills (reading comprehension, writing) of native speakers. The results of our research show that the principles of the CEFR can be applied even to a mother tongue. Activities to be managed to meet a certain level of competence must be often mastered both by a native speaker and a communicant who learns some language as a second or foreign language. Keywords: communication skills

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Foreign Language Competence as an Integral Component of the University Graduate Profile III,, Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7231-809-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    67-72

  • Název nakladatele

    Universita obrany v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    14. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku