Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fokalizace. Analýza naratologického pojmu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A10223204" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:10223204 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fokalizace. Analýza naratologického pojmu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce se zabývá pojmem fokalizace a jeho proměnami v dějinách naratologického myšlení od počátku sedmdesátých let dvacátého století po současnost. V první kapitole je pozornost věnována rovněž příbuzným pojmům (hledisko), které v různých literárněteoretických kontextech pojem fokalizace předcházely. V následujících kapitolách jsou předmětem podrobné kritické analýzy zejména pojetí fokalizace Gérarda Genetta a Mieke Balové a dále pak revize pojmu či typologie fokalizace, jež učinili Pierre Vitoux, Andreas Kablitz, William Edmiston, Manfred Jahn, Ruth Ronenová a Görana Nieragden. Pátá kapitola sleduje možnosti přenosu pojmu fokalizace z oblasti literární naratologie do teorie filmového narativu. Poslední kapitola pak představuje nový návrh konceptu fokalizace a je vyústěním kritiky jednotlivých pojetí, která byl učiněna v kapitolách předchozích. Fokalizace je v této práci pojata jako specifický způsob diskurzivní prezentace a je identifikovatelná na základě přítomnosti příslušných distin

  • Název v anglickém jazyce

    Focalization. Analysis of Naratological Concept

  • Popis výsledku anglicky

    The work discusses the concept of focalization and its changes throughout the history of narratological thinking from the early 1970s to the present. The first chapter also addresses the related terms which preceded the f. concept in a number of contexts. The following chapters provide a detailed critical analysis, especially that of the f. concepts by G. Genette and M. Bal and of the revisions of the f. concept or typology by P. Vitoux, A. Kablitz, W. Edmiston, M. Jahn, R. Ronen and G. Nieragden. The fifth chapter explores the possibilities of transferring the concept of focalization from the area of literary narratology to the theory of the film narrative. The last chapter introduces a new proposal for the focalization concept, resulting from the criticism of the individual concepts described in the preceding chapters. In this study, focalization is conceived as a specific manner of discursive presentation and it is identifiable on the basis of the presence of the relevant distinctiv

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7272-390-4

  • Počet stran knihy

    221

  • Název nakladatele

    Dauphin

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy