Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prevence rasismu a xenofobie na ZŠ a SŠ pomocí protipředsudkových workshopů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33116225" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33116225 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prevence rasismu a xenofobie na ZŠ a SŠ pomocí protipředsudkových workshopů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.2.00/14.0024 - Protipředsudkové workshopy, získalo naše pracoviště možnost přesunout svůj díl zodpovědnosti za rasistické a xenofobní chování mládeže z akademické půdy přímo do školních lavic. Po prvním roce naší práce můžeme bilancovat a klasifikovat rizika, která je nezbytné zvládnout/zpracovat na úrovni třídního i pedagogického kolektivu. Náš příspěvek pojednává o nejčastějších formách rasisticko-xenofobního chování učitelů i žáků, s nimiž jsme se v průběhu realizacenašeho projektu setkali. Na závěr přikládáme několik doporučení, jak se přímým i nepřímým projevům rasismu a xenofobie v kolektivu bránit, aniž bychom ztratili důvěryhodnost, a tedy i možnost dlouhodobější práce s problémovou skupinou.

  • Název v anglickém jazyce

    Prevention of racism and xenophobia in primary and secondary schools by means of antiprejudicial workshops

  • Popis výsledku anglicky

    Under the terms of OP VK CZ.1.07./1.2.00/14.0024 project - Antiprejudical workshops - our workplace gained the oportunity to delegate our part of the responsibility for racist and xenophobic behaviour of young people from the academic field directly to the school environment. After the first year of our work we can review and classify the risks which are necessary to cope with/process at the level of both class and staff team. Our paper deal with the most frequent forms of racist-xenophobic behavior ofteachers and pupils that we met within the project realization. At the end, there are several recommendations how to protect against the direct and inderct racist and xenophobic actions, without losing trustworthiness, and thus the potentional longl-termwork with the problem group.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sociálna patológia a intervencia sociálnej práce

  • ISBN

    978-80-8132-018-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    406-417

  • Název nakladatele

    VŠZaSP sv. Alžbety v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Piešťany

  • Datum konání akce

    19. 10. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku