Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VIRTUÁLNÍ IDENTITA V SECOND LIFE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33117639" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33117639 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VIRTUÁLNÍ IDENTITA V SECOND LIFE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku pojednáváme o problematice virtuální identity v prostředí Second Life (SL). V úvodní části příspěvku jsou vymezeny pojmy identita, virtuální identita a představen virtuální svět SL. Do SL vstupují uživatelé prostřednictvím tzv. avatarů, jejichž vzhled sami vytvářejí. Avatar je tak významným atributem virtuální identity svého uživatele. V příspěvku dále zkoumáme míru fyzické podobnosti uživatelů a jejich avatarů, vztah mezi chováním a vzhledem avatarů a v neposlední řadě míru důvěryhodnosti prostředí SL. Toto zkoumání považujeme za důležité, protože SL je využíván k řadě činností, mj. i ke vzdělávání a k obchodním aktivitám. Je tedy nutné vědět, co lze očekávat od partnerů, které potkáváme pouze virtuálně v prostředí SL.

  • Název v anglickém jazyce

    VIRTUAL IDENTITY IN SECOND LIFE

  • Popis výsledku anglicky

    In this contribution the issue of virtual identity in the environment of Second Life (SL) is discussed. In the first part of the paper the terms identity and virtual identity are defined and virtual world SL is presented. The user enters SL via his/her avatar. The appearance of the avatar is completely customisable and thus the avatar is a significant attribute of the virtual identity of the user. Further, we examine the extent of the similarity of the users and their avatars, the relation between the appearance and behaviour of the avatars and also the confidence level of SL environment. We consider this examination important because SL is used for many activities like education or business. Therefore it is necessary to know what all is expectable from the partners who we meet only virtually in SL environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Znalosti pro tržní praxi 2011. Nová generace pracovníků (Generace Y)

  • ISBN

    978-80-87533-02-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    175-186

  • Název nakladatele

    Societas scientiarum Olomucensis II

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    24. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku