Možnosti vzdělávání ve virtuálním prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F09%3A10212179" target="_blank" >RIV/61989592:15210/09:10212179 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti vzdělávání ve virtuálním prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Práce ve virtuálním prostředí se stává fenoménem poslední doby. Rozšiřují se možnosti vzdělávání pro virtuální týmy, které reflektují vzrůstající potřebu globální komunikace a spolupráce. Virtuální prostředí představuje 3-D internetové rozhraní, ve kterém mají lidé své virtuální postavy tzv. "avatary". Za jedno z nejznámějších prostředí, které je vhodné k využití ve vzdělávání, je považován Second Life (SL). Dosavadní praxe ukazuje, že využití SL je přínosné vzhledem ke sdílení znalostí, efektivitě výkonu a vynaloženým nákladům. I přes dosažené kladné výsledky jsou možnosti vzdělávání ve virtuálním prostředí zatím neprobádané a otevírají mnoho otázek v oblasti metod vzdělávání, komunikace a manažerských dovedností. Rádi bychom Vám prezentovali naše zkušenosti z výuky týmové práce ve virtuálním prostředí na FF UP v Olomouci.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of education in a virtual environment
Popis výsledku anglicky
Working in a virtual environment is becoming a phenomenon of today. Virtual teams reflect an increasing need of global communication and collaboration and possibilities for their education are broadening. The virtual environment is represented by a 3D Internet interface where users control their virtual "me" via avatars. One of the best-known virtual environs which are very suitable for educating people is a virtual world Second Life (SL). Existing praxis shows usability of SL in terms of knowledge-sharing, performance efficiency and cost-cutting. In spite of these achieved results, possibilities of the virtual education have not been fully explored yet and thus launch many questions about metodologies of education, communication and managerial skills.Please let us share our knowledge from teaching vitual teamwork at the Philosophical Faculty of Palacký University in Olomouc with you.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Premeny psychológie v európskom priestore: 27. Psychologické dni, Zborník príspevkov.
ISBN
978-80-89236-74-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Stimul
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava. SK
Datum konání akce
9. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—