Problematika kyberšikany na vysokých školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33139185" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33139185 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika kyberšikany na vysokých školách
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přináší dílčí výsledky z projektu zaměřeného na zmapování virtuální šikany a její psycho-sociální konsekvence u vysokoškolských studentů. Cílem bylo zachytit způsoby projevu a nejčastější psychické důsledky virtuální šikany prostřednictvím elektronického dotazníku. V rámci explorativního výzkumu byly zodpovězeny stanovené výzkumné otázky: zda je kyberšikana spojena s určitými charakteristikami obětí v rámci sociodemografických ukazatelů a zda jsou studenti dostatečně informováni o podobách a dopadech kyberšikany. Cílovou skupinu tvořili studenti státních a soukromých VŠ v interní a externí formě pregraduálního i postgraduálního studia. Vzhledem k povaze získaných dat bylo při jejich zpracování využito neparametrických statistických metod. Studie vznikla díky účelové podpoře na specifický vysokoškolský výzkum udělené roku 2011 UP v Olomouci Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Název v anglickém jazyce
Cyberbullying issue at universities
Popis výsledku anglicky
Paper gives partial results of a project aimed at mapping the virtual bullying and its psycho-social consequences among university students. The aim was to capture the most common ways of expression and the psychological implications of virtual bullyingvia electronic questionnaire. The explorative research was answered of specific research questions: whether cyberbullying is associated with certain characteristics of victims in sociodemographic characteristics and whether students are adequately informed about the forms and impact of cyberbullying. The target group consisted of students of public and private universities in the internal and external form of undergraduate and postgraduate studies. Due to the nature of the data was used in processing nonparametric statistical methods. The study was through targeted support for specific university research awarded in 2011 in Olomouc Ministry of Education, Youth and Sports.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
29. Psychologické dni, Cesty k múdrosti
ISBN
978-80-8127-046-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
522-526
Název nakladatele
Stimul
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
5. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—