JAK JSOU PŘIJÍMÁNI ŠKOLNÍ PSYCHOLOGOVÉ PEDAGOGICKÝMI PRACOVNÍKY A VEDENÍM ŠKOL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33139187" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33139187 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
JAK JSOU PŘIJÍMÁNI ŠKOLNÍ PSYCHOLOGOVÉ PEDAGOGICKÝMI PRACOVNÍKY A VEDENÍM ŠKOL
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přináší dílčí výsledky studie zaměřené na podmínky práce školních psychologů (ŠP) v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Výzkum byl realizován díky účelové podpoře na specifický vysokoškolský výzkum, kterou udělilo MŠMT ČR roku 2011 UniverzitěPalackého v Olomouci. Studie je koncipována jako intenzivní explorativní výzkum smíšeného typu. Výzkumným nástrojem byl dotazník vytvořený řešiteli projektu, který obsahoval položky kvantitativní i kvalitativní povahy. Sběr dat byl realizován prostřednictvím internetu, výzkumný soubor tvořilo 51 ŠP. V kvantitativní části výzkumu jsme ověřovali předpoklady, že pracovní spokojenost ŠP souvisí s přijetím ŠP učiteli a vedením školy a že přijetí ŠP souvisí s větším množstvím činností zaměřených podporu učitelů. V rámci kvalitativně zpracovaných výstupů jsme hledali charakteristiky "přijatých" a "nepřijatých" ŠP.
Název v anglickém jazyce
How are school psychologists accepted by pedagogical workers and leding of schools?
Popis výsledku anglicky
This contribution gives partial result of a study focused on work conditions of school psychologists (SP) in Olomoucký and Moravskosliezsky regions. This study is structured into an intensive explorative research of mixed type. The researchers prepared aquestionnaire which involved quantitative and qualitative items. Collecting of data was realised by means of the Internet, the sample comprised 30 school psychologists. In the quantitative part of the research we tested hypothesis that work satisfactionof school psychologists is connected with their acceptance by teachers and leading of a school and that their receiving bound up with a bigger number of activities focused on teachers support. In the framework of qualitative processed data wetraced characteristics "accepted" and "unaccepted" school psychologists.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cesty k múdrosti
ISBN
978-80-8127-046-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
67-70
Název nakladatele
Slovenská psychologická spoločnosť pri SAV
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava, Slovenská republika
Datum konání akce
5. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—