SPECIFIKA SPOLUPRÁCE ŠKOLNÍCH PSYCHOLOGŮ S PEDAGOGY NA ČESKÝCH ŠKOLÁCH (VÝZKUMNÝ ZÁMĚR)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73601071" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73601071 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333180957" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333180957</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SPECIFIKA SPOLUPRÁCE ŠKOLNÍCH PSYCHOLOGŮ S PEDAGOGY NA ČESKÝCH ŠKOLÁCH (VÝZKUMNÝ ZÁMĚR)
Popis výsledku v původním jazyce
Specifika českého školního prostředí a rozdíly mezi profesním zaměřením školních psychologů a učitelů mohou vést k různým úskalím ve spolupráci mezi nim. Proto je spolupráce mezi školními psychology a učiteli na českých školách hlavním zájmem našeho výzkumu. Výzkum se zabývá: a) úrovní spolupráce a vztahů těchto dvou profesí a b) hledáním proměnných, které mohou s úrovní této spolupráce souviset. Pro tyto cíle byl zvolen sekvenční smíšený metodologický design. V první, kvalitativní, části jsou využity rozhovory se školními psychology a učiteli. Zde je pro analýzu dat zvažována metoda zakotvené teorie. V druhé, kvantitativní části, je použit dotazník pro školní psychology, učitele a ředitele škol. Zde je zvažována metoda orientačního výzkumu s korelační studií.
Název v anglickém jazyce
SPECIFICS OF COOPERATION OF SCHOOL PSYCHOLOGISTS WITH TEACHERS AT CZECH SCHOOLS (RESEARCH PLAN)
Popis výsledku anglicky
Specifics of the Czech school environment and differences in the professional focus of school psychologists and teachers can lead to various pitfalls in cooperation between them. Therefore, this cooperation is the main interest of our research. In this research I will deal with a) the quality of cooperation and relationships between the two professions at Czech schools and b) finding variables that influence the quality of this cooperation. Sequential mixed methodological design was chosen for these goals. Interviews with school psychologists and teachers are used in the first, qualitative part. The grounded theory method is applied here. In the second, quantitative part, is used questionnaire for school psychologists, teachers and school headmasters. Here is used method of orientation research with correlation study.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PHD EXISTENCE 2020 „Člověk a čas“
ISBN
978-80-244-5731-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
213-217
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
3. 2. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—