Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Native/non-native speaker interactions through video-web communication: a clue for enhancing motivation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A10223467" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:10223467 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09588221.2011.582587" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/09588221.2011.582587</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09588221.2011.582587" target="_blank" >10.1080/09588221.2011.582587</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Native/non-native speaker interactions through video-web communication: a clue for enhancing motivation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the main objectives of the European Networked Interaction in Foreign Language Acquisition and Research (NIFLAR) project is to make foreign language learning and teaching processes more relevant and rewarding for reaching intercultural communicative competence. This is realized by offering foreign language learners and pre-service teachers opportunities to engage in meaningful interaction with each other through video-web communication (VC), according to the requirements set by relevant interaction tasks. In this article the authors present the actions taken in the project to enhance students' motivation and the effect VC sessions have on motivation, as measured by pre-, mid-, and post-questionnaires participants filled in prior and after virtualinteraction sessions. Significant effects were found particularly for beginner level students on those dimensions measuring aspects related to willingness to interact with native speakers.

  • Název v anglickém jazyce

    Native/non-native speaker interactions through video-web communication: a clue for enhancing motivation

  • Popis výsledku anglicky

    One of the main objectives of the European Networked Interaction in Foreign Language Acquisition and Research (NIFLAR) project is to make foreign language learning and teaching processes more relevant and rewarding for reaching intercultural communicative competence. This is realized by offering foreign language learners and pre-service teachers opportunities to engage in meaningful interaction with each other through video-web communication (VC), according to the requirements set by relevant interaction tasks. In this article the authors present the actions taken in the project to enhance students' motivation and the effect VC sessions have on motivation, as measured by pre-, mid-, and post-questionnaires participants filled in prior and after virtualinteraction sessions. Significant effects were found particularly for beginner level students on those dimensions measuring aspects related to willingness to interact with native speakers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computer Assisted Language Learning

  • ISSN

    1744-3210

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

    000301642700001

  • EID výsledku v databázi Scopus