Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Comparison of Value Preferences of Psychology Students and the ones of Students of Other Disciplines in the Crech Republic and the Netherlands

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33141344" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33141344 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0201/" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0201/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Comparison of Value Preferences of Psychology Students and the ones of Students of Other Disciplines in the Crech Republic and the Netherlands

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the article is to examine the differences in value preferences among graduate students in the field of psychology and students of other subjects in the Czech Republic and in the Netherlands. The theoretical part gives an overview of contemporary theories of values in psychology. Furthermore, special attention is paid to the factors that influence values and value preferences, such as social environment, culture, and factors in education, family and gender. The actual study used the Values Survey Module (VSM 08) to investigate how value preferences of Czech students differ from the ones of Dutch students. Secondly, the Schwartz Values Survey (SVS 57) was used to find out if there are any differences in value preferences between Czech and Dutch students and between students of psychology and other disciplines. Finally, all four groups based on all combinations of nationality and fields of study were compared using the Schwartz value Survey. The results of the study revealed th

  • Název v anglickém jazyce

    A Comparison of Value Preferences of Psychology Students and the ones of Students of Other Disciplines in the Crech Republic and the Netherlands

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to examine the differences in value preferences among graduate students in the field of psychology and students of other subjects in the Czech Republic and in the Netherlands. The theoretical part gives an overview of contemporary theories of values in psychology. Furthermore, special attention is paid to the factors that influence values and value preferences, such as social environment, culture, and factors in education, family and gender. The actual study used the Values Survey Module (VSM 08) to investigate how value preferences of Czech students differ from the ones of Dutch students. Secondly, the Schwartz Values Survey (SVS 57) was used to find out if there are any differences in value preferences between Czech and Dutch students and between students of psychology and other disciplines. Finally, all four groups based on all combinations of nationality and fields of study were compared using the Schwartz value Survey. The results of the study revealed th

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    02

  • Číslo periodika v rámci svazku

    01

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    57-61

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus