Hardiness u studentů oborů pomáhajících profesí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63525959" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63525959 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://lll21.petrsu.ru/journal/article_en.php?id=6350" target="_blank" >https://lll21.petrsu.ru/journal/article_en.php?id=6350</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15393/j5.art.2020.6350" target="_blank" >10.15393/j5.art.2020.6350</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hardiness u studentů oborů pomáhajících profesí
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná studie se zabývá konceptem hardiness, který je chápán jako klíčová vlastnost odolnosti jedince. Cílem této studie bylo prozkoumat a porovnat míru hardiness u studentů psychologie, učitelství a neučitelské pedagogiky v závislosti na studovaném oboru a jejich věku. Kvantitativní výzkum byl realizován dotazníkovým šetřením, v němž jsme využili předností výzkumného nástroje Personal View Survey. Do výzkumného šetření se zapojilo 260 studentů kombinované formy studia. Jednofaktorová ANOVA a Post-hoc testy ukázaly signifikantní rozdíly. Nejvyšší míra hardiness byla pozorována u studentů ve věkové kategorii 31-40 let. Mezi nejmladší a nejstarší věkovou kategorií nebyla shledána odlišnost. Z hlediska studovaného oboru, jsou to studenti psychologie, jejichž psychická nezdolnost je signifikantně vyšší než u studentů pedagogických oborů. Míra hardiness studentů učitelství a studentů neučitelské pedagogiky je bez větších rozdílů stejná.
Název v anglickém jazyce
Hardiness in Students of Helping Professions
Popis výsledku anglicky
This study deals with the concept of hardiness which is understood as a key property of an individual's resilience. The aim of this study was to examine and compare the degree of hardiness in students of psychology, teaching, and non-teaching pedagogy depending on their age and field of study. Quantitative research was carried out in the form of a questionnaire survey using the Personal View Survey research tool. 260 students of the combined form of study took part in the research survey. One-factor ANOVA and Post-hoc tests showed significant differences. The highest level of hardiness was observed in students aged 31–40 years. No difference was found between the youngest and the oldest age cohort. From the point of view of the field of study students of psychology have significantly higher mental resilience than students of pedagogical fields. The degree of hardiness in students of teaching and students of non-teaching pedagogy is without major differences.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
LIFELONG EDUCATION: the XXI century
ISSN
2308-7234
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—