Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hardiness u studentů oborů pomáhajících profesí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63525959" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63525959 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://lll21.petrsu.ru/journal/article_en.php?id=6350" target="_blank" >https://lll21.petrsu.ru/journal/article_en.php?id=6350</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15393/j5.art.2020.6350" target="_blank" >10.15393/j5.art.2020.6350</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hardiness u studentů oborů pomáhajících profesí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná studie se zabývá konceptem hardiness, který je chápán jako klíčová vlastnost odolnosti jedince. Cílem této studie bylo prozkoumat a porovnat míru hardiness u studentů psychologie, učitelství a neučitelské pedagogiky v závislosti na studovaném oboru a jejich věku. Kvantitativní výzkum byl realizován dotazníkovým šetřením, v němž jsme využili předností výzkumného nástroje Personal View Survey. Do výzkumného šetření se zapojilo 260 studentů kombinované formy studia. Jednofaktorová ANOVA a Post-hoc testy ukázaly signifikantní rozdíly. Nejvyšší míra hardiness byla pozorována u studentů ve věkové kategorii 31-40 let. Mezi nejmladší a nejstarší věkovou kategorií nebyla shledána odlišnost. Z hlediska studovaného oboru, jsou to studenti psychologie, jejichž psychická nezdolnost je signifikantně vyšší než u studentů pedagogických oborů. Míra hardiness studentů učitelství a studentů neučitelské pedagogiky je bez větších rozdílů stejná.

  • Název v anglickém jazyce

    Hardiness in Students of Helping Professions

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with the concept of hardiness which is understood as a key property of an individual&apos;s resilience. The aim of this study was to examine and compare the degree of hardiness in students of psychology, teaching, and non-teaching pedagogy depending on their age and field of study. Quantitative research was carried out in the form of a questionnaire survey using the Personal View Survey research tool. 260 students of the combined form of study took part in the research survey. One-factor ANOVA and Post-hoc tests showed significant differences. The highest level of hardiness was observed in students aged 31–40 years. No difference was found between the youngest and the oldest age cohort. From the point of view of the field of study students of psychology have significantly higher mental resilience than students of pedagogical fields. The degree of hardiness in students of teaching and students of non-teaching pedagogy is without major differences.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LIFELONG EDUCATION: the XXI century

  • ISSN

    2308-7234

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus