New Approach to Teaching of Health Psychology Focusing on Social Work in the Family
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18610%2F14%3A50002440" target="_blank" >RIV/62690094:18610/14:50002440 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814032273" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814032273</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.317" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.04.317</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New Approach to Teaching of Health Psychology Focusing on Social Work in the Family
Popis výsledku v původním jazyce
Authors focus on issue of health psychology in the context of university teaching of social work students. Within the framework of a study programme there is health psychology presented as interdisciplinary field of science which is based on bio - psycho? social model of health/disease. The starting premise it the assumption of functional connection of socio-psychological training with educative process (interactive form of teaching) within the subject of health psychology. The aim is to find out how students perceive learning of this subject and its benefits into practice from the view of a used form of educational process.
Název v anglickém jazyce
New Approach to Teaching of Health Psychology Focusing on Social Work in the Family
Popis výsledku anglicky
Authors focus on issue of health psychology in the context of university teaching of social work students. Within the framework of a study programme there is health psychology presented as interdisciplinary field of science which is based on bio - psycho? social model of health/disease. The starting premise it the assumption of functional connection of socio-psychological training with educative process (interactive form of teaching) within the subject of health psychology. The aim is to find out how students perceive learning of this subject and its benefits into practice from the view of a used form of educational process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0209" target="_blank" >EE2.3.20.0209: Rozvoj a podpora multidisciplinárního vědecko výzkumného týmu pro studium současné rodiny na UHK</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
324-329
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Almería, Spain
Datum konání akce
7. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000341329200048