Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benátsko-nizozemský malíř poslední čtvrtiny 16. století, Kristus jako Dobrý pastýř oslavovaný anděly.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33142698" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33142698 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Benátsko-nizozemský malíř poslední čtvrtiny 16. století, Kristus jako Dobrý pastýř oslavovaný anděly.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kristus jako Dobrý pastýř je původně raně křesťanské zobrazení Krista v malbách katakomb a na reliéfech sarkofágů, které bylo odrazem starozákonních i novozákonních textů (Iz 40, 11; Ez 34; Lk 15, 3-7; Jan 10, 1-18). V 16. století najdeme spíše v záalpském umění než v Itálii tisky zobrazující Dobrého pastýře (Pastor bonus; rytiny Hieronyma Wierixe, zobrazující dvě malované kompozice Maertena de Vos, ovlivněného Tintorettem). Romanisté jako Lambert Sustris, Maerten de Vos a Paolo Fiammingo malovali krajiny do Tintorettových kompozic. Na Boží hod velikonoční Kristus vstal z mrtvých, o čemž svědčí jeho praporec nesený anděly v pozadí a vpravo v dálce mezi keři vidíme osvětlené postavy kolem prázdného hrobu. Po Kristově levici i pravici stojí po třech andělé, hrající na hudební nástroje a oslavující jeho zmrtvýchvstání. Zleva doprava hrají na diskantovou violu da gamba, šalmaj nebo pumort, loutnu, cink, přenosnou harfu a basovou violu da gamba. Správné a věcné zobrazení hudebních nástrojů

  • Název v anglickém jazyce

    Venetian-Netherlandish painter of the last quarter of the 16th century, Christ as the Good Shepherd glorified by the angels

  • Popis výsledku anglicky

    Christ as the Good Shepherd is originally Early-Christian view of Christ on paintings in catacombs and on sarcophagi reliefs, which was a reflection of Old Testament and New Testament texts (Isaiah 40, 11; Ez 34, Lk 15, 3-7, John 10, 1-18). In the 16th century transalpine art more than in Italy we find prints depicting Pastor bonus (Hieronymus Wierix engravings, depicting two painted compositions by Maerten de Vos, influenced by Tintoretto). Romanists like Lambert Sustris, Maerten de Vos and Paolo Fiammingo painted landscapes into Tintoretto's compositions. On Easter Sunday, Christ was raised from the dead, as evidenced by his flag, carried by angels in the background, and right in the distance between the bushes we see lit characters around an empty grave. Following Christ both left and right stand three angels playing musical instruments and celebrating his resurrection. From left to right they play the discant viola da gamba, the shawm or pumort, the lute, cornetto, the portable har

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Arcibiskup Theodor Kohn (1893-1904). Neklidný osud talentovaného muže.

  • ISBN

    978-80-87149-57-7

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    84-85

  • Počet stran knihy

    196

  • Název nakladatele

    Muzeum umění Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly