Hlavní inspirační zdroje v díle kapucínského bratra malíře Paola Piazzy na příkladu pražského oltáře kostela Panny Marie Andělské
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11260%2F14%3A10282592" target="_blank" >RIV/00216208:11260/14:10282592 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hlavní inspirační zdroje v díle kapucínského bratra malíře Paola Piazzy na příkladu pražského oltáře kostela Panny Marie Andělské
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek pojednává o Paolu Piazzovi, kapucínském bratru - malíři, který přišel z Benátek kolem roku 1600 spolu s bratry kapucíny do rudolfinské Prahy. Do střední Evropy byl tento bratr - malíř poslán mimo jiné za účelem výzdoby kapucínských konventů.Příspěvek se snaží zmapovat konkrétní motivy převzatých z italských vzorů, zejména benátských a to na příkladu hlavního oltáře kapucínského kostela Panny Marie Andělské na Hradčanech. Oltář má za námět Vidění sv. Františka v Porciunkule. Je zde zobrazenKristus, Panna Marie, klečící sv. František a andělé hrající na hudební nástroje. Tento výjev je inspirován doporučením Tridentského koncilu, kdy znázorňuje mystický výjev ze života světce. Paolo Piazza se pravděpodobně učil v dílně Veroneseho, Palmy ilGiovanne a Bassanů. Znal také dobře dílo Jacopo Tintoretta a všechny tyto vzory začleňoval do svých děl. Na pražském oltáři jsou jasně vidět motivy např. u postavy Krista z Veroneseho Noli me tangere (Museum Grenoble) a Tintorettova Křtu
Název v anglickém jazyce
The Main Sources of Inspiration for the Work of the Capuchin Friar and Painter Paolo Piazza, Based on the Example of the Altarpiece in the Church of Our Lady of Angels in Prague
Popis výsledku anglicky
The article deals with Paolo Piazza, a Capuchin friar and painter, who came to Rudolfine Prague from Venice together with the first Capuchins around the year 1600. One of the reasons this friar and painter was sent to Central Europe was in order to decorate Capuchin friaries. The article attempts to map out the motifs that Paolo Piazza adopted from Italian models, especially Venetian ones, based on the example of the main altar in the Capuchin church of Our Lady of Angels in the Hradčany district of Prague. The theme of the altarpiece is the Vision of St. Francis in the Portiuncula. In it are portrayed Christ, Our Lady, a kneeling St. Francis, and angels playing musical instruments. This scene is strongly influenced by the recommendation of the Councilof Trent, as it depicts a mystical scene from the life of the saint. Paolo Piazza probably received his training in the workshop of Veronese, Palma il Giovane, and the Bassanos. He was also familiar with the work of Jacopo Tintoretto, an
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cultural Transfer. Umělecká výměna mezi Itálií a střední Evropou. Sborník příspěvků mezinárodní konference studentů doktorských studijních programů. Věnováno doc. PhDr. Martinu Zlatohlávkovi, Phd.Drs.
ISBN
978-80-87922-02-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
147-152
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—