Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Paolo Piazza na pomezí doznívajícího manýrismu a vycházejícího baroka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11260%2F16%3A10329113" target="_blank" >RIV/00216208:11260/16:10329113 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Paolo Piazza na pomezí doznívajícího manýrismu a vycházejícího baroka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nástropní malby v hradčanském kostele Panny Marie Andělské na pražských Hradčanech jsou význačnou ukázkou díla kapucínského bratra Paoly Piazzy. Zásadně doplňují poznání uměleckého působení tohoto umělce v Čechách a ve střední Evropě. Nástropní malby byly odkryty na konci 70. let 20. století a až do nedávna zůstávaly bez atribuce autora. Jedná se o malby technikou al secco s mariánskými náměty: Zvěstování, Nanebevzetí a Korunování Panny Marie. Na základě formální analýzy a stylových srovnání se dá s jistotou určit za autora těchto maleb kapucínského bratra malíře Paolu Piazzu, který v klášteře na Hradčanech kolem roku 1600 pobýval. Z toho lze tedy vyvodit i určení doby vzniku tohoto Piazzova díla.

  • Název v anglickém jazyce

    Paolo Piazza on the border between fading mannerism and emerging baroque

  • Popis výsledku anglicky

    The ceiling paintings in the church of Our Lady Queen of Angels in the Hradčany district of Prague are an outstanding example of the work of the Capuchin friar Paolo Piazza. They make an important contribution to our knowledge of the artistic work done by this painter in Bohemia and Central Europe. The ceiling paintings were uncovered at the end of the 1970s, and until recently the identity of the artist was unknown. The paintings were made using the al secco technique and have the Marian themes of the Annunciation, The Assumption, and the Coronation of Our Lady. On the basis of a formal analysis and stylistic comparison the painting can definitely be attributed to the Capuchin friar and painter Paolo Piazza. Piazza stayed in the monastery in Hradčany around the year 1600, and it is therefore also possible to deduce the date at which this work of his was created.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Staré a nové. Staré jako východisko, či překážka? Sborník příspěvků mezinárodní konference studentů doktorských programů.

  • ISBN

    978-80-87922-07-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    115-120

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Katolická teologická fakulta

  • Datum konání akce

    28. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku