Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Piazzovy brýle. Malířův autoportrét?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11260%2F17%3A10375147" target="_blank" >RIV/00216208:11260/17:10375147 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Piazzovy brýle. Malířův autoportrét?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na často užívaný motiv v díle Paola Piazzy a to konkrétně motiv brýlí odložených na uchu. Někteří badatelé se domnívají, že by se mohlo jednat o signaturu či autoportrét Paola Piazzy. Je známo z dochovaných účtů, že Paolo Piazza brýle nosil. Zajímavý je ovšem i fakt, že Benátky, odkud Piazza pocházel, byly dlouhou dobu jediným producentem brýlí. Mohl Paolo Piazza spojit zde svůj osobní znak a místo původu? Brýle v Piazzově díle se vyskytují převážně u postavy staršího muže bez vousů s prořídlými vlasy. Jak víme, Paolo Piazza byl členem řádu kapucínů a ti nosili vousy povinně. Proč by se tedy znázorňoval ve svém autoportrétu bez vousů? Odpověď nalezneme v jeho signatuře. Řeholním jménem byl tento malíř Cosma da Castelfranco, převážně se však podepisuje monogramy svého civilního jména P.P.P., neboli Paolo Piazza Pinxit, tudíž by se mohl na obrazech ztvárňovat rovněž bez znaků kapucínského řádu. Motiv brýlí na dílech Paola Piazzy by mohl být tedy nejen jeho podpisem, či osobním znakem, ale postava s brýlemi by rovněž mohla být jeho autoportrét.

  • Název v anglickém jazyce

    Piazza's spectacles. A self-portrait of the painter?

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on a motif that is frequently used in the oeuvre of Paolo Piazza, that of spectacles dangling from the wearer&apos;s ear. Some researchers believe that this may have been a kind of signature or self-portrait of Piazza. From surviving accounting records we know that Piazza wore spectacles. However, it is also interesting that Venice, where he came from, was for a long time the only place where spectacles were manufactured. Could Paolo Piazza have linked this personal sign of his with his place of origin? In most of the occurrences of spectacles in Piazza&apos;s works they are worn by the Figure of an older man without a beard and with thinning hair. As we know, Paolo Piazza was a member of the order of Capuchins, for whom beards were obligatory. Why, then, would he have depicted himself in his self-portrait without one? The answer can be found in his signature. The religious name of this painter was Cosma da Castelfranco, but he mostly signed his works with the monogram of his civil name P.P.P., i.e. Paolo Piazza Pinxit, and so he could have represented himself in his paintings without the signs of the Capuchin order as well. The motif of the spectacles in the works of Paolo Piazza may therefore have been not only a signature or personal sign, but the Figure with spectacles may also have been his self-portrait.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z mezinárodní konference studentů doktorských programů Obsah - forma

  • ISBN

    978-80-87922-10-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    157-165

  • Název nakladatele

    Katolická teologická fakulta, Univerzita Karlova

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    23. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku