ASYMETRICKÉ KONFLIKTY TEORIE DEZINTEGROVANÉ SPOLEČNOSTI JAKO VÝZVA PRO INTERVENCI ANDRAGOGICKÉ DIMENZE KOMUNITNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144011" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ASYMETRICKÉ KONFLIKTY TEORIE DEZINTEGROVANÉ SPOLEČNOSTI JAKO VÝZVA PRO INTERVENCI ANDRAGOGICKÉ DIMENZE KOMUNITNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek reaguje na aktuální problematiku postmoderní společnosti, tj. na vzrůstající tendenci sociálního konfliktu. Cílem příspěvku bylo identifikovat sociální konflikt prizmatem Heitmeyerovy teorie dezintegrované společnosti a představit komunitní vzdělávání jako nástroj andragogické intervence, který umožňuje sociální konflikt eliminovat. Text obhajuje v teoretické rovině význam andragogické dimenze komunitního vzdělávání v problematice asymetrických konfliktů, zejména konfliktu regulačního a kohezního. Komunitní vzdělávání zde vystupuje na pozadí sociologie a je vymezeno na poli integrální andragogiky jako sociokulturní animační intervenční strategie. Filantropické záměry komunitního vzdělávání vyjadřují reflexi sociální reality, sociální kapitálkomunity, ducha pospolitosti, sociální soudržnost, solidaritu, péči, svépomoc atd. Takto může komunitní vzdělávání bránit vzniku nebo šíření asymetrických konfliktů nebo snižovat jejich dopady.
Název v anglickém jazyce
Asymmetric conflicts in the theory of disintegrated society as a challenge for intervention of andragogical dimension in community education
Popis výsledku anglicky
Paper responds to the current issue of postmodern society, ie the growing trend of social conflict. The aim of this paper was to identify the social conflict through the prism of Heitmeyer?s theory of the disintegrated society and introduce community education as a tool of andragogical intervention that allows you to eliminate social conflict. Text in theory defends the mportance andragogical dimension of community education in the problems of asymmetric conflicts, particularly regulatory conflict and cohesion. Community education is performed in a background of sociology and is defined in the field of an integral andragogy as a sociocultural animation intervention strategy. Philanthropic goals of community education reflect social reality, social capital of the community, community spirit, social cohesion, solidarity, care, self-help, etc. Thus, community education can prevent the emergence or spread of asymmetric conflicts or reduce their impact.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Sociální konflikty. Sociologická a andragogická perspektiva
ISBN
978-80-244-3432-2
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
101-111
Počet stran knihy
154
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—