Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ASYMETRICKÉ KONFLIKTY TEORIE DEZINTEGROVANÉ SPOLEČNOSTI JAKO VÝZVA PRO INTERVENCI ANDRAGOGICKÉ DIMENZE KOMUNITNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144011" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ASYMETRICKÉ KONFLIKTY TEORIE DEZINTEGROVANÉ SPOLEČNOSTI JAKO VÝZVA PRO INTERVENCI ANDRAGOGICKÉ DIMENZE KOMUNITNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek reaguje na aktuální problematiku postmoderní společnosti, tj. na vzrůstající tendenci sociálního konfliktu. Cílem příspěvku bylo identifikovat sociální konflikt prizmatem Heitmeyerovy teorie dezintegrované společnosti a představit komunitní vzdělávání jako nástroj andragogické intervence, který umožňuje sociální konflikt eliminovat. Text obhajuje v teoretické rovině význam andragogické dimenze komunitního vzdělávání v problematice asymetrických konfliktů, zejména konfliktu regulačního a kohezního. Komunitní vzdělávání zde vystupuje na pozadí sociologie a je vymezeno na poli integrální andragogiky jako sociokulturní animační intervenční strategie. Filantropické záměry komunitního vzdělávání vyjadřují reflexi sociální reality, sociální kapitálkomunity, ducha pospolitosti, sociální soudržnost, solidaritu, péči, svépomoc atd. Takto může komunitní vzdělávání bránit vzniku nebo šíření asymetrických konfliktů nebo snižovat jejich dopady.

  • Název v anglickém jazyce

    Asymmetric conflicts in the theory of disintegrated society as a challenge for intervention of andragogical dimension in community education

  • Popis výsledku anglicky

    Paper responds to the current issue of postmodern society, ie the growing trend of social conflict. The aim of this paper was to identify the social conflict through the prism of Heitmeyer?s theory of the disintegrated society and introduce community education as a tool of andragogical intervention that allows you to eliminate social conflict. Text in theory defends the mportance andragogical dimension of community education in the problems of asymmetric conflicts, particularly regulatory conflict and cohesion. Community education is performed in a background of sociology and is defined in the field of an integral andragogy as a sociocultural animation intervention strategy. Philanthropic goals of community education reflect social reality, social capital of the community, community spirit, social cohesion, solidarity, care, self-help, etc. Thus, community education can prevent the emergence or spread of asymmetric conflicts or reduce their impact.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sociální konflikty. Sociologická a andragogická perspektiva

  • ISBN

    978-80-244-3432-2

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    101-111

  • Počet stran knihy

    154

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly