Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teorie výchovy a vzdělávání pro oblast sociální pedagogiky a andragogiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43870719" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43870719 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teorie výchovy a vzdělávání pro oblast sociální pedagogiky a andragogiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie Jaroslava Balvína, akademického pracovníka Ústavu pedagogogických věd Fakulty humanitních studií Univezity Tomáše Bati ve Zlíně s názvem Teorie výchovy a vzdělávání pro oblast sociální pedagogiky a andragogiky, je postavena na interpretaci filozofie výchovy jako základny teorie výchovy. Ve své aplikační rovině se zaměřuje na konkrétní objekt edukace, a to jsou romští žáci. Přitom však neopomíjí sledování obecně teoretické linie, která je uplatnitelná i pro studenty oborů, jako je sociální pedagogika, sociální andragogika, multikulturní andragogika a multikulturní výchova. Neopomíjí ani teoretický rozbor výchovného působení u významných pedagogů, jakým byli Radim Palouš, Jaroslava Pešková, Emmanuel Lévinnas, Miroslav Dědič a Přemysl Pitter. Monografie se opírá o práce českého filozofa Jana Patočky, který svoji filozofii výchovy jako základnu pro teorii výchovy opírá o klasickou řeckou filozofii, zejména Platóna a Sokrata. Publikace se opírá také o práci slovenského specialist

  • Název v anglickém jazyce

    Theory of Teaching and Education in Social Pedagogy and Andragogics

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph by Jaroslav Balvín, academic worker at the Institute of Pedagogic Sciences of the Faculty of Humanities,Tomas Bata University in Zlín, entitled Theory of Teaching and Education in Social Pedagogy and Andragogics, is based on interpreting the philosophy of education as the foundation of the theory of education. On the application level, the monograph focuses on concrete objects of education, i.e., on Romani pupils. In doing so, the author does not forget to adhere to general theoretical trends that are applicable to the relevant fields of study, such as social pedagogy, social andragogics, multicultural andragogics, and multicultural education. Moreover, he includes theoretical analysis of the educational impact of prominent pedagogues, e.g., Radim Palouš, Jaroslava Pešková, Emmanuel Lévinnas, Miroslav Dědič, and Přemysl Pitter. The monograph is corroborated by the works of a Czech philosopher Jan Patočka, whose philosophy of education he views as deriving from certain cla

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-86798-47-9

  • Počet stran knihy

    151

  • Název nakladatele

    Hnutí R, Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy