Teorie výchovy a vzdělávání pro oblast sociální pedagogiky a andragogiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43870719" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43870719 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teorie výchovy a vzdělávání pro oblast sociální pedagogiky a andragogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie Jaroslava Balvína, akademického pracovníka Ústavu pedagogogických věd Fakulty humanitních studií Univezity Tomáše Bati ve Zlíně s názvem Teorie výchovy a vzdělávání pro oblast sociální pedagogiky a andragogiky, je postavena na interpretaci filozofie výchovy jako základny teorie výchovy. Ve své aplikační rovině se zaměřuje na konkrétní objekt edukace, a to jsou romští žáci. Přitom však neopomíjí sledování obecně teoretické linie, která je uplatnitelná i pro studenty oborů, jako je sociální pedagogika, sociální andragogika, multikulturní andragogika a multikulturní výchova. Neopomíjí ani teoretický rozbor výchovného působení u významných pedagogů, jakým byli Radim Palouš, Jaroslava Pešková, Emmanuel Lévinnas, Miroslav Dědič a Přemysl Pitter. Monografie se opírá o práce českého filozofa Jana Patočky, který svoji filozofii výchovy jako základnu pro teorii výchovy opírá o klasickou řeckou filozofii, zejména Platóna a Sokrata. Publikace se opírá také o práci slovenského specialist
Název v anglickém jazyce
Theory of Teaching and Education in Social Pedagogy and Andragogics
Popis výsledku anglicky
The monograph by Jaroslav Balvín, academic worker at the Institute of Pedagogic Sciences of the Faculty of Humanities,Tomas Bata University in Zlín, entitled Theory of Teaching and Education in Social Pedagogy and Andragogics, is based on interpreting the philosophy of education as the foundation of the theory of education. On the application level, the monograph focuses on concrete objects of education, i.e., on Romani pupils. In doing so, the author does not forget to adhere to general theoretical trends that are applicable to the relevant fields of study, such as social pedagogy, social andragogics, multicultural andragogics, and multicultural education. Moreover, he includes theoretical analysis of the educational impact of prominent pedagogues, e.g., Radim Palouš, Jaroslava Pešková, Emmanuel Lévinnas, Miroslav Dědič, and Přemysl Pitter. The monograph is corroborated by the works of a Czech philosopher Jan Patočka, whose philosophy of education he views as deriving from certain cla
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-86798-47-9
Počet stran knihy
151
Název nakladatele
Hnutí R, Praha
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—