Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Andragogický rozměr v práci sociálního pedagoga Miroslava Dědiče

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523377" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523377 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Andragogický rozměr v práci sociálního pedagoga Miroslava Dědiče

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sociální pedagogika a andragogika se projevuje v edukační práci s dětmi zejména proto, že učitel spojuje svoji výchovnou činnost s vytvářením vztahů k dospělým - rodičům žáků. Zde se neobejde bez respektování andragogických zákonitostí, které spojuje a zapojuje do činností ve vztahu k nim i dětem. Náš příspěvek to ukazuje na konkrétní práci českého sociálního pedagoga Miroslava Dědiče, který v 50. letech minulého století vychovával a vzdělával romské děti. Zákonitě musel komunikovat i s jejich rodiči, s Romy ze Slovenska, kteří přišli do českého prostředí. Z tohoto důvodu Miroslav Dědič využíval i andragogických zákonitostí ke zlepšování komunikace pedagog/andragog - žák - dospělý rodič.

  • Název v anglickém jazyce

    Andragogical Dimension in the Work of Social Pedagogue Miroslav Dědič

  • Popis výsledku anglicky

    In the educational process is social pedagogy connected to andragogy through work with children, expecially when the teacher combines educational activities with building relationships to the adults-pupils. Obviously it can´t work without respecting andragogic patterns, connected with the activities of the parents and children. Our study points to concrete work of the Czech social educator Miroslav Dědič, who educated Roma children in the 1950s. He had to communicate with their parents, Romas from Slovakia who migrated to the Czech environment. For this reason, Miroslav Dědič applied andragogic patterns to improve the communication in the relationship between teacher/andragog - a pupil - an adult parent.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Andragogické štúdie 2019

  • ISBN

    978-80-557-1598-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    21-30

  • Název nakladatele

    Belianum

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    4. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku