Andragogický rozměr v práci sociálního pedagoga Miroslava Dědiče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523377" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523377 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Andragogický rozměr v práci sociálního pedagoga Miroslava Dědiče
Popis výsledku v původním jazyce
Sociální pedagogika a andragogika se projevuje v edukační práci s dětmi zejména proto, že učitel spojuje svoji výchovnou činnost s vytvářením vztahů k dospělým - rodičům žáků. Zde se neobejde bez respektování andragogických zákonitostí, které spojuje a zapojuje do činností ve vztahu k nim i dětem. Náš příspěvek to ukazuje na konkrétní práci českého sociálního pedagoga Miroslava Dědiče, který v 50. letech minulého století vychovával a vzdělával romské děti. Zákonitě musel komunikovat i s jejich rodiči, s Romy ze Slovenska, kteří přišli do českého prostředí. Z tohoto důvodu Miroslav Dědič využíval i andragogických zákonitostí ke zlepšování komunikace pedagog/andragog - žák - dospělý rodič.
Název v anglickém jazyce
Andragogical Dimension in the Work of Social Pedagogue Miroslav Dědič
Popis výsledku anglicky
In the educational process is social pedagogy connected to andragogy through work with children, expecially when the teacher combines educational activities with building relationships to the adults-pupils. Obviously it can´t work without respecting andragogic patterns, connected with the activities of the parents and children. Our study points to concrete work of the Czech social educator Miroslav Dědič, who educated Roma children in the 1950s. He had to communicate with their parents, Romas from Slovakia who migrated to the Czech environment. For this reason, Miroslav Dědič applied andragogic patterns to improve the communication in the relationship between teacher/andragog - a pupil - an adult parent.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Andragogické štúdie 2019
ISBN
978-80-557-1598-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
21-30
Název nakladatele
Belianum
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
4. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—