Sociální pedagogika a její dvě české osobnosi: Miroslav Dědič a Přemysl Pitter
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873378" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873378 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální pedagogika a její dvě české osobnosi: Miroslav Dědič a Přemysl Pitter
Popis výsledku v původním jazyce
Sociální pedagogika má v českém prostředí dvě významné osobnosti. Jsou to Přemysl Pitter (1895-1976) a Miroslav Dědič (narozen 1925). Přemysl Pitter se zaměřoval na výchovu českých dětí z chudšího sociálního prostředí v Praze na Žižkově. Jeho význam po 2. světové válce spočíval v pomoci dětem židovským, a také německým dětem, odsouvaným s rodiči do Německa. Podstatou jeho výchovy byla láska a rovnoprávná komunikace mezi dosud znepřátelenými etniky. Miroslav Dědič se zaměřil na edukaci dětí slovenských,německých a posléze i romských. Výchova a vzdělávání romských dětí ve škole a dětském domově v Květušíně na Šumavě vešly do dějin sociální pedagogiky i andragogiky jako pozitivní model afirmativní a interkulturní výchovy k vzájemné snášenlivosti mezi Romy a neRomy ve společnosti.
Název v anglickém jazyce
Social pedagogy and two prominent Czech social pedagogues: Miroslav Dědič and Přemysl Pitter
Popis výsledku anglicky
Social pedagogy has two prominent personages in the Czech Republic, namely: Přemysl Pitter (1895-1976) and Miroslav Dědič (born 1925). Přemysl Pitter focused primarily on Czech children from the poverty-stricken social environment of the Žižkov districtin Prague. His role of a pedagogue was particularly important after World War II when he was actively helping Jewish children as well as German children who were being expelled, along with their parents, to Germany. The essence of his educational effortswas based on love and unbiased communication between two previously antagonized ethnic groups. Miroslav Dědič concentrated on educating Slovak, German, and later on also Romani children. The educational methods he applied while working with Romani children at the school and children's home in Květušín, in the Šumava region of the country, entered the history of pedagogy and andragogics as a positive model of affirmative and intercultural guidance towards mutual tolerance between the Rom
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87573-13-6
Počet stran knihy
112
Název nakladatele
RADIX spol. s r.o. nakladatelství
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—