Intercultural education in the Czech Republic in the work of social educationalists Přemysl Pitter and Miroslav Dědič
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526607" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526607 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://czasopisma.marszalek.com.pl/10-15804/edukacja-miedzykulturowa" target="_blank" >https://czasopisma.marszalek.com.pl/10-15804/edukacja-miedzykulturowa</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15804/em.2020.01.07" target="_blank" >10.15804/em.2020.01.07</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intercultural education in the Czech Republic in the work of social educationalists Přemysl Pitter and Miroslav Dědič
Popis výsledku v původním jazyce
The Czech Republic lies in the middle of Europe. This has resulted in contact with a number of neighboring countries and Czech teachers had to teach not only Czech children. In the field of intercultural education, two personalities excelled in the Czech Republic: Přemysl Pitter (1895-1976) and Miroslav Dědič (1925). Přemysl Pitter focused on Czech, Jewish and German children, Miroslav Dědič on Czech, German, Slovak and especially Romany children. In our text we present research of Czech students´opinions on both personalities and the content and meaning of their intercultural education.
Název v anglickém jazyce
Intercultural education in the Czech Republic in the work of social educationalists Přemysl Pitter and Miroslav Dědič
Popis výsledku anglicky
The Czech Republic lies in the middle of Europe. This has resulted in contact with a number of neighboring countries and Czech teachers had to teach not only Czech children. In the field of intercultural education, two personalities excelled in the Czech Republic: Přemysl Pitter (1895-1976) and Miroslav Dědič (1925). Přemysl Pitter focused on Czech, Jewish and German children, Miroslav Dědič on Czech, German, Slovak and especially Romany children. In our text we present research of Czech students´opinions on both personalities and the content and meaning of their intercultural education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Edukacja międzykulturowa
ISSN
2299-4106
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
123-135
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—