Životní spokojenost učitelů ZŠ a SŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144455" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144455 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cmps.ecn.cz/pd/Psychologicke-dny-2012.pdf" target="_blank" >http://cmps.ecn.cz/pd/Psychologicke-dny-2012.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Životní spokojenost učitelů ZŠ a SŠ
Popis výsledku v původním jazyce
I přes obtížnost vymezení či definování životní spokojenosti je patrné, že tento subjektivně hodnocený a vnímaný pocit je sycen také sociodemografickým faktorem, kterým je zaměstnání jedince a s tím spojené okolnosti. Cílem této práce bylo prozkoumat celkovou životní spokojenost učitelů, včetně spokojenosti s jednotlivými oblastmi života. Pro získání potřebných dat byl použit Dotazník životní spokojenosti (DŽS), který vyplnilo 236 učitelů základních a středních škol z celé ČR. Data byla posuzována vzhledem k demografickým údajům (pohlaví, věk) a situačním faktorům (délka praxe, velikost učitelského sboru). Výsledky statistické analýzy potvrdily, že životní spokojenost zkoumaného souboru učitelů se nachází v oblasti normy. Výzkumná zjištění dále ukazují, že ve vnímání jednotlivých dimenzí dotazníku DŽS nebyl shledán signifikantní rozdíl ani z hlediska pohlaví, ani z hlediska velikosti učitelského sboru. Výsledky však naznačují signifikantní rozdíly podle typu školy. Učitelé ZŠ vykazují
Název v anglickém jazyce
Life satisfaction of primary and secondary school teachers
Popis výsledku anglicky
Despite the difficulty of definition, it is evident that life satisfaction as a subjective evaluation is also influenced by socio-demographic factor, which is a job of an individual and job related factors. This paper deals with the overall life satisfaction of the primary and secondary teachers, including their satisfaction with individual life areas. The life satisfaction questionnaire was used to obtain the necessary data and it was completed by 236 primary and secondary school teachers from the CR.The data were assessed in relation to demographic data (age, gender) and situational factors (length of the teaching practice, size of the teaching staff). The results confirmed that the life satisfaction of the teachers can be found in standard area. The survey findings further show that there was no significant difference in perception of the individual parts of the questionnaire either in terms of gender or the size of the teaching staff. However the results indicate significant diffe
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Psychologické dny 2012: Prostor v nás a mezi námi - respekt, vzájemnost sdílení
ISBN
978-80-244-3492-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
140-150
Název nakladatele
Universita Palackého v Olomouci ve spúolupráci s Českomoravskou psychologickou společností
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
12. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—