Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Životní spokojenost učitelů ZŠ a SŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144455" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144455 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cmps.ecn.cz/pd/Psychologicke-dny-2012.pdf" target="_blank" >http://cmps.ecn.cz/pd/Psychologicke-dny-2012.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Životní spokojenost učitelů ZŠ a SŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    I přes obtížnost vymezení či definování životní spokojenosti je patrné, že tento subjektivně hodnocený a vnímaný pocit je sycen také sociodemografickým faktorem, kterým je zaměstnání jedince a s tím spojené okolnosti. Cílem této práce bylo prozkoumat celkovou životní spokojenost učitelů, včetně spokojenosti s jednotlivými oblastmi života. Pro získání potřebných dat byl použit Dotazník životní spokojenosti (DŽS), který vyplnilo 236 učitelů základních a středních škol z celé ČR. Data byla posuzována vzhledem k demografickým údajům (pohlaví, věk) a situačním faktorům (délka praxe, velikost učitelského sboru). Výsledky statistické analýzy potvrdily, že životní spokojenost zkoumaného souboru učitelů se nachází v oblasti normy. Výzkumná zjištění dále ukazují, že ve vnímání jednotlivých dimenzí dotazníku DŽS nebyl shledán signifikantní rozdíl ani z hlediska pohlaví, ani z hlediska velikosti učitelského sboru. Výsledky však naznačují signifikantní rozdíly podle typu školy. Učitelé ZŠ vykazují

  • Název v anglickém jazyce

    Life satisfaction of primary and secondary school teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Despite the difficulty of definition, it is evident that life satisfaction as a subjective evaluation is also influenced by socio-demographic factor, which is a job of an individual and job related factors. This paper deals with the overall life satisfaction of the primary and secondary teachers, including their satisfaction with individual life areas. The life satisfaction questionnaire was used to obtain the necessary data and it was completed by 236 primary and secondary school teachers from the CR.The data were assessed in relation to demographic data (age, gender) and situational factors (length of the teaching practice, size of the teaching staff). The results confirmed that the life satisfaction of the teachers can be found in standard area. The survey findings further show that there was no significant difference in perception of the individual parts of the questionnaire either in terms of gender or the size of the teaching staff. However the results indicate significant diffe

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychologické dny 2012: Prostor v nás a mezi námi - respekt, vzájemnost sdílení

  • ISBN

    978-80-244-3492-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    140-150

  • Název nakladatele

    Universita Palackého v Olomouci ve spúolupráci s Českomoravskou psychologickou společností

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    12. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku