Personality Characteristics of Teachers and Students of Educational Sciences in the Context of Selected Factors of Life Satisfaction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582258" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582258 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.0570" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.0570</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.0570" target="_blank" >10.21125/edulearn.2017.0570</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Personality Characteristics of Teachers and Students of Educational Sciences in the Context of Selected Factors of Life Satisfaction
Popis výsledku v původním jazyce
Our aim was to determine the link between the personality traits with specific factors of life satisfaction (satisfaction with work, finances and private person). We collected data out of 472 pre-service teachers as well as of individuals already working in the teaching profession. To obtain the necessary data, we used the Czech version of NEO Big Five-Factor Questionnaire (Hřebíčkova & Urbanek, 2001) and selected scales of life satisfaction questionnaire (Fahrenberg et al. 2001). Our results indicate a relationship between the neuroticism and extraversion with the satisfaction of their own person, relationship between agreeableness and job satisfaction in male pre- service teachers as well as relationship between neuroticism and agreeableness and conscientiousness among female pre- service teachers.
Název v anglickém jazyce
Personality Characteristics of Teachers and Students of Educational Sciences in the Context of Selected Factors of Life Satisfaction
Popis výsledku anglicky
Our aim was to determine the link between the personality traits with specific factors of life satisfaction (satisfaction with work, finances and private person). We collected data out of 472 pre-service teachers as well as of individuals already working in the teaching profession. To obtain the necessary data, we used the Czech version of NEO Big Five-Factor Questionnaire (Hřebíčkova & Urbanek, 2001) and selected scales of life satisfaction questionnaire (Fahrenberg et al. 2001). Our results indicate a relationship between the neuroticism and extraversion with the satisfaction of their own person, relationship between agreeableness and job satisfaction in male pre- service teachers as well as relationship between neuroticism and agreeableness and conscientiousness among female pre- service teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDULEARN17 Proceedings
ISBN
978-84-697-3777-4
ISSN
2340-1117
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
8444-8452
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Barcelona, Spain
Datum konání akce
3. 7. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—