Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Osobnostní charakteristiky jedinců v pedagogické profesi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582256" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Osobnostní charakteristiky jedinců v pedagogické profesi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Náš výzkum se zaměřil na sledování osobnostních charakteristik v souvislosti s postoji, hodnotami a motivy jedinců, kteří si jako svou profesi zvolili učitelské (pedagogické) povolání. Soubor je tvořen 473 probandy (408 žen a 65 mužů), studenty učitelských oborů a jedinci, kteří již působí v pedagogické praxi a své vzdělání v oboru si dokončují či zvyšují. K získání potřebných dat jsme využily NEO pětifaktorový osobnostní inventář (M. Hřebíčková a T. Urbánek) a dotazník Kariérových kotev (E. H. Schein). Výsledky mimo jiné naznačují, že v případě jedinců orientovaných na pedagogickou sféru dominuje potřeba skloubit pracovní kariéru se svým životním stylem, dosažení rovnováhy pracovního a soukromého (rodinného) života. Uvedená orientace významně souvisí se škálou Svědomitost osobnostního inventáře NEO

  • Název v anglickém jazyce

    Personality Traits of Pre-Service Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The present research focused on monitoring the attitudes, values and motives of pre- service teachers in the Czech Republic. To obtain the necessary data we used a career anchor questionnaire developed by E. H. Schein and Personality questionnaire NEO Five factor Inventory. The sample consisted of 465 pre- service teachers. The results suggest that pre- service teachers belong to a group who predominantly have a need to combine career and their lifestyle, which plays an important role in the balance between work and private (family) life. These individuals often prefer personal life. Another important need is to work for ‚reliable‘ organizations (often government), which provide a degree of certainty which these people also look for. The results provide further evidence that Conscientiousness is related to the Life style anchor and Neuroticism in related to Security anchor

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PhD existence 2017. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech

  • ISBN

    978-80-244-5174-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    141-149

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    30. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku