Potřeby, hodnoty a postoje českých učitelů v souvislosti s jejich profesí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577490" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577490 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Potřeby, hodnoty a postoje českých učitelů v souvislosti s jejich profesí
Popis výsledku v původním jazyce
Zaměstnání je v životě mnoha lidí nedílnou a významnou součástí jejich života. K dosažení spokojenosti v životě i v zaměstnání je předpokládáno, že si lidé volí a posléze pracují v takových oblastech, která uspokojují jejich základní potřeby. V průběhu pracovní kariéry se upevňuje a dotváří obraz těchto potřeb, který se odráží v náhledu na vlastní talent a schopností, motivy, postoje a hodnoty spojené nejen s pracovní kariérou, ale i mimopracovním životem. Náš výzkum se zaměřil na sledování postojů, hodnot a motivů u učitelů základních i středních škol ČR. K získání potřebných dat jsme využily dotazník Kariérových kotev E. H. Scheina. Soubor tvořilo 180 učitelů ZŠ a SŠ. Výsledky naznačují, že učitelé patří do skupiny zaměstnanců, kteří mají dominantně potřebu skloubit pracovní kariéru se svým životním stylem, kde významnou úlohu hraje rovnováha pracovního a soukromého (rodinného) života. Osobní život u těchto jedinců bývá často upřednostňován. Další významnou potřebou bývá zaměstnání u "spolehlivých" organizací (častěji státních), které poskytují určitou míru jistoty, jež tito lidé taktéž vyhledávají.
Název v anglickém jazyce
Needs, Attitudes and Values of Czech Teachers in Connection with their Profession
Popis výsledku anglicky
Employment represents an important part of many people lives. In order to achieve satisfaction in life and at work, it is assumed that people choose and then work in such areas that meet their basic needs. During the career the picture of those needs is consolidated and completed, which is reflected in the outlook of their own talents and abilities, motives, attitudes and values associated with not only the professional career, but as well as life and living. Our research focused on monitoring the attitudes, values and motives of teachers of primary and secondary schools of the Czech Republic. To obtain the necessary data we used a questionnaire of career anchors by E. H. Schein. The sample consisted of 180 teachers of elementary and secondary schools. The results suggest that teachers belong to a group of employees who are dominantly have the need to combine career and their lifestyle, which plays an important role in the balance between work and private (family) life. Personal life for these individuals is often preferred. Another important need is a work for 'reliable' organizations (often government), which provide a degree of certainty which these people also look for.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PhD existence 2016. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-4963-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
160-166
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—