Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Career Anchors of Pre-Service Teachers in Context of Their Personality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582257" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582257 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017.0780" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017.0780</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017.0780" target="_blank" >10.21125/inted.2017.0780</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Career Anchors of Pre-Service Teachers in Context of Their Personality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present research focused on monitoring the attitudes, values and motives of pre- service teachers in the Czech Republic. To obtain the necessary data we used a career anchor questionnaire developed by E. H. Schein and Personality questionnaire NEO Five factor Inventory. The sample consisted of 465 pre- service teachers. The results suggest that pre- service teachers belong to a group who predominantly have a need to combine career and their lifestyle, which plays an important role in the balance between work and private (family) life. These individuals often prefer personal life. Another important need is to work for &apos;reliable&apos; organizations (often government), which provide a degree of certainty which these people also look for. The results provide further evidence that Conscientiousness and Extraversion are dimensions of personality related to the Life style anchor.

  • Název v anglickém jazyce

    Career Anchors of Pre-Service Teachers in Context of Their Personality

  • Popis výsledku anglicky

    The present research focused on monitoring the attitudes, values and motives of pre- service teachers in the Czech Republic. To obtain the necessary data we used a career anchor questionnaire developed by E. H. Schein and Personality questionnaire NEO Five factor Inventory. The sample consisted of 465 pre- service teachers. The results suggest that pre- service teachers belong to a group who predominantly have a need to combine career and their lifestyle, which plays an important role in the balance between work and private (family) life. These individuals often prefer personal life. Another important need is to work for &apos;reliable&apos; organizations (often government), which provide a degree of certainty which these people also look for. The results provide further evidence that Conscientiousness and Extraversion are dimensions of personality related to the Life style anchor.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2017 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-8491-2

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    2926-2934

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    6. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku