Používání sociálních sítí ve vztahu k životní spokojenosti a sebehodnocení u studentů učitelských oborů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582255" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582255 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Používání sociálních sítí ve vztahu k životní spokojenosti a sebehodnocení u studentů učitelských oborů
Popis výsledku v původním jazyce
Monitorování chování na internetových sociálních sítích rozšiřuje poznání v této problematice o specifické skupině jedinců, a to budoucích učitelů. Vzorek se skládal ze 774 studentů učitelských oborů s průměrným věkem 25 let. Byly použity následující výzkumné metody: DŽS- Dotazník životní spokojenosti, Rosenbergova škála sebepojetí a sociodemografický dotazník. Výsledky odhalily vztah mezi životní spokojeností a sebepojetím u uživatelů sociálních sítí a gender diference.
Název v anglickém jazyce
Social Network Use and Pre-Service Teachers Life Satisfaction and Self-Esteem
Popis výsledku anglicky
The aim of the research focuses the relationship between life satisfaction and self-esteem among users of social networks. The participants were 774 pre-service teachers aged 19-24. To determine the empirical data we used the following research methods: Life Satisfaction Questionnaire, Rosenberg Self- Esteem Scale and Sociodemographic questionnaire. A relationship was found between Life Satisfaction and Self- esteem among social network use.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PhD existence 2017. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
ISBN
978-80-244-5174-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
157-164
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
30. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—