Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relationship between Social Network Use and Self- Esteem among Pre-Service Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582259" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582259 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relationship between Social Network Use and Self- Esteem among Pre-Service Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays many millions of people around the world are connected by being members of various Internet social networks. Studies have shown a connection between the individual personality of the user and the way he or she behaves on line, however existing research on the relationships between SNSs and people&apos;s self-esteem tends to be limited in the Czech Republic. The aim of the research focuses the relationship between the self-esteem, the time spent on social network sites and number of friends on the friends list of the users. The participants were 774 pre-service teachers aged 19-26. To determine the empirical data we used the following research methods: Rosenberg Self- Esteem Scale and Sociodemographic questionnaire. The obtained results indicate a negative relationship between the self- esteem and the time spent on social network sites among the pre- service teachers. Gender differences were found as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Relationship between Social Network Use and Self- Esteem among Pre-Service Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays many millions of people around the world are connected by being members of various Internet social networks. Studies have shown a connection between the individual personality of the user and the way he or she behaves on line, however existing research on the relationships between SNSs and people&apos;s self-esteem tends to be limited in the Czech Republic. The aim of the research focuses the relationship between the self-esteem, the time spent on social network sites and number of friends on the friends list of the users. The participants were 774 pre-service teachers aged 19-26. To determine the empirical data we used the following research methods: Rosenberg Self- Esteem Scale and Sociodemographic questionnaire. The obtained results indicate a negative relationship between the self- esteem and the time spent on social network sites among the pre- service teachers. Gender differences were found as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN17 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-3777-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    8453-8458

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    3. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku