Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Network Use and Pre-Service Teachers Life Satisfaction and Self-Esteem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582261" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582261 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017.0781" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017.0781</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017.0781" target="_blank" >10.21125/inted.2017.0781</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Network Use and Pre-Service Teachers Life Satisfaction and Self-Esteem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social networks represent today an important tool for interpersonal communication among adolescents and young adults, which enables users to share and create information. Today many millions of people around the world are connected by being members of various Internet social networks. Studies have shown a connection between the individual personality of the user and the way he or she behaves on line, however existing research on the relationships between social networks and people&apos;s life satisfaction and self-esteem tends to be limited in the Czech Republic. Monitoring the social network behavior increases the knowledge about the specific group of pre-service teachers. The aim of the research focuses on the relationship between life satisfaction and self-esteem among users of social networks. The participants were 548 pre-service teachers aged 19-24. To determine the empirical data we used the following standardized research methods: Life Satisfaction Questionnaire, Rosenberg Self- Esteem Scale and Sociodemographic questionnaire. A relationship was found between Life Satisfaction and Self- esteem among social network users, as well as gender differences.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Network Use and Pre-Service Teachers Life Satisfaction and Self-Esteem

  • Popis výsledku anglicky

    Social networks represent today an important tool for interpersonal communication among adolescents and young adults, which enables users to share and create information. Today many millions of people around the world are connected by being members of various Internet social networks. Studies have shown a connection between the individual personality of the user and the way he or she behaves on line, however existing research on the relationships between social networks and people&apos;s life satisfaction and self-esteem tends to be limited in the Czech Republic. Monitoring the social network behavior increases the knowledge about the specific group of pre-service teachers. The aim of the research focuses on the relationship between life satisfaction and self-esteem among users of social networks. The participants were 548 pre-service teachers aged 19-24. To determine the empirical data we used the following standardized research methods: Life Satisfaction Questionnaire, Rosenberg Self- Esteem Scale and Sociodemographic questionnaire. A relationship was found between Life Satisfaction and Self- esteem among social network users, as well as gender differences.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2017 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-8491-2

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2935-2941

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    6. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku