Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kritika estetického hierarchismu a její důsledky pro teorii umění, uměleckou kritiku a estetickou axiologii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144790" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144790 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kritika estetického hierarchismu a její důsledky pro teorii umění, uměleckou kritiku a estetickou axiologii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nejprve se zabývám otázkou legitimity rozlišení mezi vysokým a populárním uměním. Tento estetický hierarchismus kritizuji z empirického a normativního hlediska. Dále poukazuji na historické důvody vzniku rozlišení a jeho sociální funkci. V závěrečné části se zabývám důsledky diskuse o hierarchickém rozlišení mezi vysokým a populárním uměním pro uměleckou teorii, uměleckou kritiku a estetickou axiologii.

  • Název v anglickém jazyce

    Critique of Aesthetic Hierarchism and its Consequences for the Theory of Art, Art Criticism and Aesthetic Axiology

  • Popis výsledku anglicky

    First I will deal with the question whether the distinction between high and popular art can be convincingly defended. My goal is to point out the basic reasons why the distinction is untenable on aesthetic grounds. If the distinction between high and popular art cannot be defended on the basis of aesthetic criteria, there must, nevertheless, be some explanation of why we use this distinction. For sociologists, the answer to this question must be found in the realm of relational properties that belong to works of art on the basis of their relationship to the social context in which they occur. Therefore, what follows will be an explanation of the social function of this distinction in Western society. The next part of the text will discuss the recent attempt by the American aesthetician Noël Carroll to rehabilitate the notion of popular art (in his redefinition Carroll uses the term ?mass art?) independently of the hierarchical dichotomy between high and popular art. The last part of t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP409%2F11%2FP374" target="_blank" >GPP409/11/P374: Sociologická kritika estetické autonomie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slovo a smysl

  • ISSN

    1214-7915

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    15-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus