Kritika estetického hierarchismu a její důsledky pro teorii umění, uměleckou kritiku a estetickou axiologii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144790" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144790 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kritika estetického hierarchismu a její důsledky pro teorii umění, uměleckou kritiku a estetickou axiologii
Popis výsledku v původním jazyce
Nejprve se zabývám otázkou legitimity rozlišení mezi vysokým a populárním uměním. Tento estetický hierarchismus kritizuji z empirického a normativního hlediska. Dále poukazuji na historické důvody vzniku rozlišení a jeho sociální funkci. V závěrečné části se zabývám důsledky diskuse o hierarchickém rozlišení mezi vysokým a populárním uměním pro uměleckou teorii, uměleckou kritiku a estetickou axiologii.
Název v anglickém jazyce
Critique of Aesthetic Hierarchism and its Consequences for the Theory of Art, Art Criticism and Aesthetic Axiology
Popis výsledku anglicky
First I will deal with the question whether the distinction between high and popular art can be convincingly defended. My goal is to point out the basic reasons why the distinction is untenable on aesthetic grounds. If the distinction between high and popular art cannot be defended on the basis of aesthetic criteria, there must, nevertheless, be some explanation of why we use this distinction. For sociologists, the answer to this question must be found in the realm of relational properties that belong to works of art on the basis of their relationship to the social context in which they occur. Therefore, what follows will be an explanation of the social function of this distinction in Western society. The next part of the text will discuss the recent attempt by the American aesthetician Noël Carroll to rehabilitate the notion of popular art (in his redefinition Carroll uses the term ?mass art?) independently of the hierarchical dichotomy between high and popular art. The last part of t
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP409%2F11%2FP374" target="_blank" >GPP409/11/P374: Sociologická kritika estetické autonomie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slovo a smysl
ISSN
1214-7915
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
20
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
15-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—