Nástin vývoje baletního souboru olomouckého divadla v letech 1920-2012
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33146264" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33146264 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nástin vývoje baletního souboru olomouckého divadla v letech 1920-2012
Popis výsledku v původním jazyce
Olomoucký baletní soubor prošel v průběhu 20. století mnohými proměnami, v jeho čele stanula celá řada vynikajících tanečníků a choreografů. V prvních desetiletích po vzniku samostatného Československa se postupně měnila jeho funkce v rámci divadelního provozu, teprve v druhé polovině 20. století se stal samostatnou uměleckou složkou. Celý vývoj rozděluje mezník v roce 1945. Do té doby byla "práce baletního souboru úzce spojena s operou po stránce dramaturgické i hudební. Zásadní změny přinesla teprve druhá polovina 20. století, kdy počínaje Josefem Škodou v čele souboru stanuli vynikající choreografové, kteří se snažili dosáhnout skutečně vysoké profesionální úrovně tanečníků a vhodnou dramaturgií olomoucký balet pozvedli mezi uznávaná tělesa v republice.
Název v anglickém jazyce
The Developement of the Ballet Ensemble in Olomouc in the years 1920-2012
Popis výsledku anglicky
Shortly after the Czech professional theatre in Olomouc was founded, a group of young dancers led by a so-called principal dancer was established in 1920, in addition to the opera and the operetta ensembles. At that time, the group did not constitute anindependent ensemble - that came into being only after the World War II. In the beginning, the ballet took part in preparations of opera and operetta performances; only in some seasons, a pure ballet performance was staged. In 1945, the ballet company became independent. It was gradually changed into a fully professional body. Soloists with good technical and artistic qualification came to Olomouc; the company developed, grew, and staged one all-evening ballet performance every year. In the second halfof the 20th century, several excellent choreographers worked at the Olomouc theatre; Josef Škoda or Robert Balogh rank among them doubtlessly. A ballet academy began working as a part of the theatre and in 2008, a new festival called Ball
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Philosophica, Philosophica - Aesthetica, Musicologica
ISSN
1212-1193
e-ISSN
—
Svazek periodika
41
Číslo periodika v rámci svazku
17
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
99-124
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—