Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innocenzo Monti a fresky v kostele sv. Michala v Olomouci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33146322" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33146322 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Innocenzo Monti a fresky v kostele sv. Michala v Olomouci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    S nástěnnými malbami v kostele sv. Michala v Olomouci bylo v minulosti spojováno několik jmen: Ferdinanda Nabotha, Josepha Dragana, Matouše Pitzka a J. Frieda. Předpokládalo se, že původní malířská výzdoba interiéru kostela zanikla záhy po svém dokončeníroku 1709 a následně byla obnovena. Jelikož se nástěnných maleb výrazně dotkla obnova interiérů kostela v letech 1894-1898, byly původní barokní fresky vesměs považovány za zcela či částečně zaniklé a nově vytvořené či přemalované v 19. století. Tento článek identifikuje v pendentivech všech tří kupolí přítomnost originálních barokních fresek, které vzniky před požárem rukou italského malíře Innocenza Montiho, a věnuje se rovněž autorskému vymezení zbylých nástěnných maleb.

  • Název v anglickém jazyce

    Innocenzo Monti and the Frescoes in the Church of St. Michael in Olomouc

  • Popis výsledku anglicky

    In the past, the names of a number of artists have been linked with the ceiling paintings in the church of St. Michael in Olomouc: Ferdinand Naboth, Joseph Dragan, Matouš Pitzek, and J. Fried. It was assumed that the paintings that originally decorated the interior of the church were destroyed by fire in 1709 soon after they had been finished, and were subsequently repainted. As the ceiling paintings were substantially affected by the renovation of the church interiors in 1894-1898, the original Baroquefrescoes were believed to have all been completely or partly destroyed and either repainted or painted over in the 19th century. This article identifies in the pendentives of all three domes the presence of the original Baroque frescoes, which were painted before the fire by the Italian painter Innocenzo Monti, and also considers the question of who painted the other ceiling paintings.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP409%2F12%2FP302" target="_blank" >GPP409/12/P302: Ticinští umělci na Moravě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opuscula historiae artium

  • ISSN

    1211-7390

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    68-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus