Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33147419" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33147419 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice - zdroje a přístupy se zabývá funkcemi andragogiky při zkoumání aktuálních sociálních jevů, jako je sociální exkluze a marginalizace. Andragogiku představuje v širším pojetí oproti tradičnímu vymezení jako vědy o výchově a vzdělávání dospělých. Širší pojetí andragogiky jako vědy o mobilizaci lidského kapitálu, označované jako integrální andragogika umožňuje tematizovat řešené problémy v širším sociologickém a kulturně antropologickém kontextu jako problémy interkulturní, objevující se při střetu kultur. V České republice jde především o dysfunkční interkulturní komunikaci mezi subkulturami, ať už jsou definované etnicky či sociálně. Jedním z perspektivních témat integrální andragogiky profilované do oblasti HR managementu tedy je hledání nástrojů řešení střetů subkultur a rozvoj kompetencí pracovníků k těmto řešením, ale také vytváření nástrojů utváření dominantní organizační kultury, která by integrovala dílčí subkultury firmy
Název v anglickém jazyce
Reflection of social exclusion in integral andragogy - origins and approaches
Popis výsledku anglicky
Chapter Reflection of social exclusion in integral andragogy - origins and approaches is dealing with functions of andragogy in contemporary research of social phenomena, such as social exclusion and marginalization. Andragogy is considered in broader sense, not only as science about education of adults. Broader conception of andragogy as a science about mobilization of human capital, named as integral andragogy, allow us to thematise the analysed problems in broader sociological and cultural-antropology context as intercultural problems, emerging in cultural conflict. In the Czech Republic that means mainly dysfunctional intercultural communication between the subcultures, defined ethnically or socially. One of the perspective topics of integral andragogy profiled in the field of HR management will be searching for solutions to subcultural conflicts and developing of competences of workers to these solutions, but also creating a dominant organizational culture, which can integrate sub
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Sociální exkluze v multikulturních společnostech: Komparace současné situace v České republice a v Mexiku
ISBN
978-80-244-3648-7
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
125-137
Počet stran knihy
192
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—