Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33147419" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33147419 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice - zdroje a přístupy se zabývá funkcemi andragogiky při zkoumání aktuálních sociálních jevů, jako je sociální exkluze a marginalizace. Andragogiku představuje v širším pojetí oproti tradičnímu vymezení jako vědy o výchově a vzdělávání dospělých. Širší pojetí andragogiky jako vědy o mobilizaci lidského kapitálu, označované jako integrální andragogika umožňuje tematizovat řešené problémy v širším sociologickém a kulturně antropologickém kontextu jako problémy interkulturní, objevující se při střetu kultur. V České republice jde především o dysfunkční interkulturní komunikaci mezi subkulturami, ať už jsou definované etnicky či sociálně. Jedním z perspektivních témat integrální andragogiky profilované do oblasti HR managementu tedy je hledání nástrojů řešení střetů subkultur a rozvoj kompetencí pracovníků k těmto řešením, ale také vytváření nástrojů utváření dominantní organizační kultury, která by integrovala dílčí subkultury firmy

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection of social exclusion in integral andragogy - origins and approaches

  • Popis výsledku anglicky

    Chapter Reflection of social exclusion in integral andragogy - origins and approaches is dealing with functions of andragogy in contemporary research of social phenomena, such as social exclusion and marginalization. Andragogy is considered in broader sense, not only as science about education of adults. Broader conception of andragogy as a science about mobilization of human capital, named as integral andragogy, allow us to thematise the analysed problems in broader sociological and cultural-antropology context as intercultural problems, emerging in cultural conflict. In the Czech Republic that means mainly dysfunctional intercultural communication between the subcultures, defined ethnically or socially. One of the perspective topics of integral andragogy profiled in the field of HR management will be searching for solutions to subcultural conflicts and developing of competences of workers to these solutions, but also creating a dominant organizational culture, which can integrate sub

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sociální exkluze v multikulturních společnostech: Komparace současné situace v České republice a v Mexiku

  • ISBN

    978-80-244-3648-7

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    125-137

  • Počet stran knihy

    192

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly