Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic Communication in Czech as a Foreign Language: Possibilities and Limits

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150080" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150080 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic Communication in Czech as a Foreign Language: Possibilities and Limits

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is intended as a contribution to the possible readings of so-called academic communication and so-called academic language, it also tries to elucidate which language means are to be taken into accunt in the range of academic communication. Further on, the language means will be contextualized with respect to the referential levels and level descriptors used within the Common European Framework of Reference for Languages. The paper also presents a case study based on a course of Academic Czechfor international Doctoral Students organized at the Faulty of Arts, Palacký University, Olomouc. The case study will be used as a source of experience as well as doubts resulting from the realised tutorial in academic Czech as a foreign language.

  • Název v anglickém jazyce

    Academic Communication in Czech as a Foreign Language: Possibilities and Limits

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is intended as a contribution to the possible readings of so-called academic communication and so-called academic language, it also tries to elucidate which language means are to be taken into accunt in the range of academic communication. Further on, the language means will be contextualized with respect to the referential levels and level descriptors used within the Common European Framework of Reference for Languages. The paper also presents a case study based on a course of Academic Czechfor international Doctoral Students organized at the Faulty of Arts, Palacký University, Olomouc. The case study will be used as a source of experience as well as doubts resulting from the realised tutorial in academic Czech as a foreign language.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    FOREIGN LANGUAGE COMPETENCE AS AN INTEGRAL COMPONENT OF THE UNIVERSITY GRADUATE PROFILE

  • ISBN

    978-80-7231-982-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    98-105

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Univerzita obrany Brno

  • Datum konání akce

    26. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku