Spolupráce asistenta pedagoga při integraci dítěte s poruchou chování v běžné třídě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33151090" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33151090 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://psychkont.osu.cz/fulltext/2014/Kolarik_etal_2014_S.pdf" target="_blank" >http://psychkont.osu.cz/fulltext/2014/Kolarik_etal_2014_S.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spolupráce asistenta pedagoga při integraci dítěte s poruchou chování v běžné třídě
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje vliv spolupráce asistenta pedagoga (AP) u dítěte integrovaného pro poruchy chování v běžné třídě. Pro sběr dat byla použita polostrukturovaná interview a fokusní skupiny. Data byla získána od zodpovědného pracovníka KÚ Olomouckého kraje,od pracovníků PPP Bruntál a PPP Olomouckého kraje a od tzv. "rodin", které tvořili vždy rodiče integrovaného dítěte, dítě integrované pro poruchu chování, třídní učitel (TU) a AP. Pro výběr výzkumného vzorku byl použit prostý záměrný výběr. Za silné stránky přidělování AP lze považovat například zlepšení prospěchu, chování či pozice integrovaných dětí v třídním kolektivu. Za slabé či rizikové faktory můžeme považovat například nejednotnost způsobu přidělování AP v různých krajích ČR, nezapojování TU doprocesu výběru AP, vyučování dítěte asistentem mimo třídní kolektiv, souběh úvazků u poloviny AP a nejednotné nároky na dítě ze strany rodičů a TU. Na základě většího počtu interview a fokusních skupin, ale i na základě triangulace dat, s
Název v anglickém jazyce
Cooperation of pedagogical assistant during integration of a child with behavioural disturbances in a normal class
Popis výsledku anglicky
This article looks into the problem which is really topical nowadays. There are more and more requests for the assignments of pedagogical assistants to children with behavioural disturbances in a normal class. Nevertheless there is no provement that thisassignment of pedagogical assistant is really effective and if the given wherewithal suits the purpose. The article describes the influence of pedagogical assistant's cooperation upon a child integrated because of his behavioural disturbances in a normal class. For data acquisition the semistructured interviews and focused groups were used. Those data were obtained from responsible employee from county council Olomouc region, from Pedagogical - psychological counselling employees Bruntál and from Pedagogical - psychological counselling employees from Olomouc and also from so-called "families" made out of intergrated child's parents, integrated child because of his behavioural disturbances, class master and pedagogical assistant. For a
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychologie a její kontexty
ISSN
1805-9023
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
Suppl.
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
27-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—