Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spolupráce asistenta pedagoga při integraci dítěte s poruchou chování v běžné třídě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33151090" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33151090 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://psychkont.osu.cz/fulltext/2014/Kolarik_etal_2014_S.pdf" target="_blank" >http://psychkont.osu.cz/fulltext/2014/Kolarik_etal_2014_S.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spolupráce asistenta pedagoga při integraci dítěte s poruchou chování v běžné třídě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje vliv spolupráce asistenta pedagoga (AP) u dítěte integrovaného pro poruchy chování v běžné třídě. Pro sběr dat byla použita polostrukturovaná interview a fokusní skupiny. Data byla získána od zodpovědného pracovníka KÚ Olomouckého kraje,od pracovníků PPP Bruntál a PPP Olomouckého kraje a od tzv. "rodin", které tvořili vždy rodiče integrovaného dítěte, dítě integrované pro poruchu chování, třídní učitel (TU) a AP. Pro výběr výzkumného vzorku byl použit prostý záměrný výběr. Za silné stránky přidělování AP lze považovat například zlepšení prospěchu, chování či pozice integrovaných dětí v třídním kolektivu. Za slabé či rizikové faktory můžeme považovat například nejednotnost způsobu přidělování AP v různých krajích ČR, nezapojování TU doprocesu výběru AP, vyučování dítěte asistentem mimo třídní kolektiv, souběh úvazků u poloviny AP a nejednotné nároky na dítě ze strany rodičů a TU. Na základě většího počtu interview a fokusních skupin, ale i na základě triangulace dat, s

  • Název v anglickém jazyce

    Cooperation of pedagogical assistant during integration of a child with behavioural disturbances in a normal class

  • Popis výsledku anglicky

    This article looks into the problem which is really topical nowadays. There are more and more requests for the assignments of pedagogical assistants to children with behavioural disturbances in a normal class. Nevertheless there is no provement that thisassignment of pedagogical assistant is really effective and if the given wherewithal suits the purpose. The article describes the influence of pedagogical assistant's cooperation upon a child integrated because of his behavioural disturbances in a normal class. For data acquisition the semistructured interviews and focused groups were used. Those data were obtained from responsible employee from county council Olomouc region, from Pedagogical - psychological counselling employees Bruntál and from Pedagogical - psychological counselling employees from Olomouc and also from so-called "families" made out of intergrated child's parents, integrated child because of his behavioural disturbances, class master and pedagogical assistant. For a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychologie a její kontexty

  • ISSN

    1805-9023

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Suppl.

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    27-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus