"No happy ending for this one": Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152147" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33152147 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
"No happy ending for this one": Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu
Popis výsledku v původním jazyce
Mezi čtrnácti snímky, které Hugo Haas produkoval a/nebo režíroval během svého více než dvacetiletého pobytu v americkém exilu, najdeme i dva z prostředí filmového průmyslu - Jinou ženu (The Other Woman, 1954) a Rajskou uličku (Paradise Alley, dokončeno 1957, uvedeno do kin 1962). Oba lze vnímat jako pozoruhodné komentáře k poměrům v Hollywoodu, k tradičním průmyslovým praktikám či k pozici umělce-exulanta v hostitelské zemi. Příspěvek se zaměřuje zejména na způsoby, jakými Jiná žena a Rajská ulička konstruují prostředí filmového průmyslu a identitu hlavní postavy filmového režiséra (kterou vždy ztvárnil sám Haas). Jakkoliv ve snímcích najdeme explicitní kritiku některých aspektů poválečného Hollywoodu, ani jeden z nich neposkytuje jednoznačné odpověditýkající se vztahu umělce a obecnějších mechanismů regulujících chod filmového průmyslu.
Název v anglickém jazyce
"No Happy Ending for This One": Hugo Haas's American Films about Hollywood Filmmaking
Popis výsledku anglicky
Among the fourteen films Hugo Haas produced and/or directed in his American exile, we can find two with their stories set in the milieu of the film industry - The Other Woman (1954) and Paradise Alley (completed 1957, released 1962). Both can be viewed as extraordinary commentaries on working conditions in Hollywood, prevalent production practices and the status of exiled artists in their host countries. The paper details how The Other Woman and Paradise Alley construct the setting of the American filmindustry and identities of the main protagonists - in both cases film directors portrayed by Haas himself. While the films explicitly criticize some of the aspects of post-war Hollywood, they nonetheless refuse to provide simple answers on the relationship between the artist and more general mechanisms at play in the movie-making industry.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pohled odjinud
ISBN
978-80-244-4400-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
179-192
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
20. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—