Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"No happy ending for this one": Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152147" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33152147 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "No happy ending for this one": Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mezi čtrnácti snímky, které Hugo Haas produkoval a/nebo režíroval během svého více než dvacetiletého pobytu v americkém exilu, najdeme i dva z prostředí filmového průmyslu - Jinou ženu (The Other Woman, 1954) a Rajskou uličku (Paradise Alley, dokončeno 1957, uvedeno do kin 1962). Oba lze vnímat jako pozoruhodné komentáře k poměrům v Hollywoodu, k tradičním průmyslovým praktikám či k pozici umělce-exulanta v hostitelské zemi. Příspěvek se zaměřuje zejména na způsoby, jakými Jiná žena a Rajská ulička konstruují prostředí filmového průmyslu a identitu hlavní postavy filmového režiséra (kterou vždy ztvárnil sám Haas). Jakkoliv ve snímcích najdeme explicitní kritiku některých aspektů poválečného Hollywoodu, ani jeden z nich neposkytuje jednoznačné odpověditýkající se vztahu umělce a obecnějších mechanismů regulujících chod filmového průmyslu.

  • Název v anglickém jazyce

    "No Happy Ending for This One": Hugo Haas's American Films about Hollywood Filmmaking

  • Popis výsledku anglicky

    Among the fourteen films Hugo Haas produced and/or directed in his American exile, we can find two with their stories set in the milieu of the film industry - The Other Woman (1954) and Paradise Alley (completed 1957, released 1962). Both can be viewed as extraordinary commentaries on working conditions in Hollywood, prevalent production practices and the status of exiled artists in their host countries. The paper details how The Other Woman and Paradise Alley construct the setting of the American filmindustry and identities of the main protagonists - in both cases film directors portrayed by Haas himself. While the films explicitly criticize some of the aspects of post-war Hollywood, they nonetheless refuse to provide simple answers on the relationship between the artist and more general mechanisms at play in the movie-making industry.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pohled odjinud

  • ISBN

    978-80-244-4400-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    179-192

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    20. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku