Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zdeněk Fibich a český koncertní melodram

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152267" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33152267 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zdeněk Fibich a český koncertní melodram

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce je příspěvkem k dosud málo probádané problematice českého koncertního melodramu, který v průběhu svého dlouholetého vývoje získal v souvislosti s úzkou vazbou na českou literaturou a vývoj českého uměleckého přednesu vlastní charakteristiku, odlišnou od melodramu německého, s nímž má společné kořeny. Na podkladu vlastní obsáhlé heuristiky pramenné základny autorka vymezuje teoreticky i historicky melodram jako samostatný umělecký druh s vnitřním žánrovým rozrůzněním a sleduje vznik a vývoj koncertního melodramu jako samostatného žánru. Ústředním tématem práce je šest koncertních melodramů Zdeňka Fibicha, které představují prvotní východisko vývoje českého koncertního melodramu. Na základě jejich analýz autorka ukazuje Fibichův osobitý způsob synkretického spojení znějícího slova a hudby a jeho řešení architektonické stránky melodramu. Fibichův přínos zasazuje do kontextu dobového evropského rozvoje tohoto žánru a sleduje vývoj českého koncertního melodramu až do současnosti. V př

  • Název v anglickém jazyce

    Zdeněk Fibich and Czech concert melodrama

  • Popis výsledku anglicky

    The work aims to explore a hitherto neglected set of issues concerning Czech concert melodrama which during its lengthy evolution, closely bound up with Czech literature and the development of a Czech recitation style, came to acquire characteristics ofits own which distinguish it from German melodrama, with which it nevertheless shares common roots. Based on her own voluminous heuristic source base the author defines theoretically and historically melodrama as an independent artistic kind of internalgenre diversity, and follows the rise and development of concert melodrama as an independent genre. The central theme of the work is six concert melodramas by Zdeněk Fibich, which represent the primary basis of development of Czech concert melodrama. Based on their analysis, the author shows Fibich's own way of sounding syncretic combination of words and music, and the method of his architectural solutions of melodramas. She insets Fibich's contribution to the context of contemporary Eur

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4263-1

  • Počet stran knihy

    300

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy