Zdeněk Fibich a český koncertní melodram
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152267" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33152267 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zdeněk Fibich a český koncertní melodram
Popis výsledku v původním jazyce
Práce je příspěvkem k dosud málo probádané problematice českého koncertního melodramu, který v průběhu svého dlouholetého vývoje získal v souvislosti s úzkou vazbou na českou literaturou a vývoj českého uměleckého přednesu vlastní charakteristiku, odlišnou od melodramu německého, s nímž má společné kořeny. Na podkladu vlastní obsáhlé heuristiky pramenné základny autorka vymezuje teoreticky i historicky melodram jako samostatný umělecký druh s vnitřním žánrovým rozrůzněním a sleduje vznik a vývoj koncertního melodramu jako samostatného žánru. Ústředním tématem práce je šest koncertních melodramů Zdeňka Fibicha, které představují prvotní východisko vývoje českého koncertního melodramu. Na základě jejich analýz autorka ukazuje Fibichův osobitý způsob synkretického spojení znějícího slova a hudby a jeho řešení architektonické stránky melodramu. Fibichův přínos zasazuje do kontextu dobového evropského rozvoje tohoto žánru a sleduje vývoj českého koncertního melodramu až do současnosti. V př
Název v anglickém jazyce
Zdeněk Fibich and Czech concert melodrama
Popis výsledku anglicky
The work aims to explore a hitherto neglected set of issues concerning Czech concert melodrama which during its lengthy evolution, closely bound up with Czech literature and the development of a Czech recitation style, came to acquire characteristics ofits own which distinguish it from German melodrama, with which it nevertheless shares common roots. Based on her own voluminous heuristic source base the author defines theoretically and historically melodrama as an independent artistic kind of internalgenre diversity, and follows the rise and development of concert melodrama as an independent genre. The central theme of the work is six concert melodramas by Zdeněk Fibich, which represent the primary basis of development of Czech concert melodrama. Based on their analysis, the author shows Fibich's own way of sounding syncretic combination of words and music, and the method of his architectural solutions of melodramas. She insets Fibich's contribution to the context of contemporary Eur
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4263-1
Počet stran knihy
300
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—