Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hollandova typologie profesních zájmů ve vztahu k doménově specifické kreativitě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33151284" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33151284 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hollandova typologie profesních zájmů ve vztahu k doménově specifické kreativitě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie bylo analyzovat účinek dvou nezávisle proměnných (profesních orientací, založených na modelu RIASEC, a pohlaví) na skóry v inventáři NEO-FFI a v sebeposuzovacích dotaznících doménově specifické kreativity (K-DOCS a CAQ), zjistit vnitřní konzistenci českého překladu Kaufmanovy škály doménově specifické kreativity a s pomocí EFA analyzovat faktorovou strukturu českého překladu K-DOCS. Výzkumný soubor sestával z 950 studentů většinou z Palackého univerzity v Olomouci. Ženy tvořily 75 % vzorku.Studenti vyplňovali dotazníky s pomocí webové aplikace, speciálně připravené pro tento výzkum. EFA podpořila předpoklad, že český předklad K-DOCS má podobnou pětifaktorovou strukturu jako originální verze dotazníku. Studenti s uměleckými zájmy skórovalisignifikantně výš na škále neuroticismu než investigativní, sociální a podnikavé typy. Skupina I-STEM skórovala výš než ostatní typy ve škále mechanické/vědecké kreativity K-DOCS a níž ve škále každodenní/osobní tvořivosti. Umělecké typy

  • Název v anglickém jazyce

    Holland's typology of vocational interests in relation to domain-specific creativity

  • Popis výsledku anglicky

    The study was aimed to analyse the effect of two independent variables (professional orientation, grounded in the RIASEC model, and sex) on the NEO-FFI scores and the self-report questionnaires of domain-specific creativity (K-DOCS and CAQ), to find outthe internal consistency of Czech translation of the Kaufman Domains of Creativity Scale, and to analyse the factor structure of Czech translation of the K-DOCS using EFA. The research sample consisted of 950 students mostly from Palacký University in Olomouc. Women comprised 75% of the sample. Participants filled in inventories using Web application specifically prepared for the research. EFA supported preposition that Czech translation of the K-DOCS has similar five factor structure as its original version. Students with the artistic vocational interests are significantly higher on neuroticism than the innovative, social and enterprising ones. I-STEM types scored higher than other groups on the K-DOCS scale of Mechanical/Science, and

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0004" target="_blank" >EE2.3.30.0004: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    17-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus