Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SUSTAINABLE TOURISM: A CASE STUDY FROM THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33153910" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33153910 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SUSTAINABLE TOURISM: A CASE STUDY FROM THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is becoming increasingly difficult to ignore the fact that the numbers of tourists in some tourism destinations generate negative impacts not only on the environment, but also on society. That is why there have been some efforts to implement a systemwhich would decrease such effects, for example, in the form of sustainable tourism. So far, however, there has been little discussion about implementation of sustainability and its measurement systems in tourism business. This paper offers an insight into possibilities of labelling products and services in this area. The focus is on the Czech labelling program called environmentally friendly product or service and the possibility of EU labelling program the Flower. The primary case study examines one ofthe sustainable tourism applications run in the Czech Republic in the village called Hostetin. The uniqueness of Hostetin lies in the complexity and concentration of model projects, their interdependence and functionality in a common lif

  • Název v anglickém jazyce

    SUSTAINABLE TOURISM: A CASE STUDY FROM THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    It is becoming increasingly difficult to ignore the fact that the numbers of tourists in some tourism destinations generate negative impacts not only on the environment, but also on society. That is why there have been some efforts to implement a systemwhich would decrease such effects, for example, in the form of sustainable tourism. So far, however, there has been little discussion about implementation of sustainability and its measurement systems in tourism business. This paper offers an insight into possibilities of labelling products and services in this area. The focus is on the Czech labelling program called environmentally friendly product or service and the possibility of EU labelling program the Flower. The primary case study examines one ofthe sustainable tourism applications run in the Czech Republic in the village called Hostetin. The uniqueness of Hostetin lies in the complexity and concentration of model projects, their interdependence and functionality in a common lif

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Global Economics, Management and Business Research

  • ISSN

    2454-2504

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    40-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus